Помощник-машинистът, който е управлявал тежко катастрофиралия вчера влак София - Варна, не е разбрал, че трябва да намали скоростта от 100 на 40 км/ч, каквато е скоростта при отклоняване на движението. Това показват данните, установени при разследването, цитирани от Би Ти Ви.

Причината за този пропуск на машиниста е, че влакът се е движел от запад на изток. В 15.20 часа, когато става катастрофата, слънцето бие много ниско и е заслепило втория машинист и той не е могъл да види, че жп светофарът му показва зелена и жълта светлина. Тя е знак, че влакът трябва да отбие в друг коловоз и няма да продължи направо.

Железният път автоматично отклонява композицията и така се стига до инцидента – центробежните сили изхвърлят локомотива и четирите вагона след него.

Дерайлиралите вагони ще бъдат рязани на място за скрап. Ден след тежкия инцидент продължава разчистването при гара Калояновец. Има доста поражения по самия релсов път. Условни ги наричат път 1 и път 2 – съответно към Бургас и Варна, информират от мястото на събитието от "Нова телевизия".

Първият ще бъде пуснат веднага след премахването на вагоните, но работата по втория ще отнеме най-малко един месец. Щетите там са сериозни, има релси, които са излезли от мястото си.

За да бъде поправен, ще се обяви и обществена поръчка, която допълнително ще забави ремонтите. Успокояващото е, че трафикът не е чак толкова натоварен и едната релса ще може да поеме преминаването на влаковете.

Дневник