Системата за видеонаблюдение и контрол в административната сграда на Община Шумен ще заработи от 3 декември. Основната цел на системата е да създаде условия за нормална работна обстановка, опазване на имуществото и осигуряване на максимална сигурност на служителите и гражданите, посещаващи сградата. Свободен ще остане достъпът за граждани до І етаж на сградата на общината, където са разположени Данъчната служба и Информационния център. Достъпът на посетители ще става, както и досега, от източния и от северния вход по стълбището до първия етаж на сградата всеки работен ден от 8.30 ч. до 12.00 ч. и от 13.00 ч. до 16.30 ч. Контролиран ще бъде достъпът до ІІ и ІІІ етаж на сградата. Той ще се осъществява в приемното време на общинската администрация: в понеделник от 13.00 ч. до 16.30 ч., в сряда от 8.30 ч. до 12.00 ч. и от 13.00 ч. до 16.30 ч. и в петък от 8.30 до 12.00 ч. За да отидат на втори и трети етаж на сградата, гражданите ще получават магнитна карта, която ще важи само за един ден. За целта те трябва да представят документ за самоличност или шофьорска книжка. Личните данни се обработват на основание чл.4, ал.5, т.7 от Закона за защита на личните данни. Според предварителната информация от фирмата, която разработи системата за видеонаблюдение и контрол, за обслужването на 1 гражданин ще бъдат необходими не повече от 10 сек. За достъп до ІІ и ІІІ етаж на сградата посетителите задължително ползват асансьора. При излизане от сградата посетителите задължително ползват асансьора за слизане от ІІ и ІІІ етаж, след което на партерния етаж те поставят чип-картата си в картосъбирач и преминават през турникета за посетители. С карти с чип ще влизат на работните си места и щатните служители от общинската администрация. В инструкцията за пропускателния режим в административната сграда на общината, утвърдена от ВрИД кмет на Община Шумен Йовчо Николов е записано още: В неприемното време на общинската администрация /понеделник от 8.30ч. до 12.00ч., вторник, четвъртък и петък от 13.00 ч. до 16.30 ч./ достъпът до ІІ и ІІІ етаж на сградата се осъществява по следния начин: 1.За посетители - след предварително получено съгласие за прием от кмет на Община Шумен, зам.кмет, главен секретар, директор на дирекция и началник на отдел. 2. Журналисти, репортери и кореспонденти се пропускат в сградата след предварително получено разрешение от директора на дирекция “Правно-нормативно обслужване, връзки с обществеността и отбранително-мобилизационна подготовка”, във връзка с изпълнение на служебните им задължения. Терминалите за достъп са монтирани от фирма "3 S –СОТ", избрана чрез конкурс по Закона за обществените поръчки. Системата за видеонаблюдение и контрол струва близо 25 000 лв., които са осигурени от общинския бюджет Системата е отворена за предложения от граждани и журналисти с цел подобряване на нейната работа. ШУМ.БГ