СЕМ осъществява мониторинг върху медиите по време на предизборна кампания на база на споразумение с ЦИК. Част от него е спазването на изискванията за прозрачност на тарифи и договори за отразяване на предизборната кампания от медиите в нужните срокове.

Ще има списък на медиите, които са нарушили тези разпоредби, който списък СЕМ ще изпрати на ЦИК най-вероятно следващата седмица. Това заяви председателят на СЕМ Георги Лозанов на заседание на Гражданския борд за свободни и прозрачни избори към МС, предаде репортер на БГНЕС.

Колегията е деморализирана в това отношение и за съжаление трябва да бъде морализирана по пътя на санкциите. Миналия път имаше тенденция договорите за отразяване на предизборната кампания да се качват по неразбираем начин на сайтовете, допълни Лозанов.

Катя Михайлова, преподавател в УНСС и представител на ГИСДИ заяви, че според Изборния кодекс договорите на медиите с партиите, относно предизборната кампания трябва да се публикуват до три дни след сключване, тоест ако договорът на дадена медия с дадена партия е от 5 септември, то до края на деня договорът трябва да присъства в сайта на медията. Тя поясни, че ГИСДИ е подала сигнала до 16 РИК-а, относно непубликувани оферти за отразяване на кампанията от страна на медии.

Междинните резултати от наблюдението, което Асоциация "Прозрачност без граници" извършва пък показват, че от 180 национални, регионални и местни медии едва 37,7 % са изпълнили изискването за публикуване на тарифите за отразяване на предизборните кампании към датата, която ИК изисква, а именно 26 август. За сравнение на предходните избори от 50 до 56 % от медиите са публикували договорите си за отразяване на кампанията. Очаквайте подробности. /БГНЕС