Европейските компаниите все повече и повече ни дават сигнали, че не могат да намерят специалисти.
Това заяви служебният министър на образованието и науката Румяна Коларова при представянето на актуализирания вариант на Стратегията за развитие на висшето образование я България /2014-2020 г./, предаде репортер на БГНЕС.
Коларова обясни, че компаниите вече не могат да намерят добре образовани специалисти и за изпълнителски позиции. Служебният министър на образованието подчерта, че стратегията и планът за действие по нея са свързани с конкретни мерки, разписани в оперативната програма "Наука и образование за интелигентен растеж". Те търсят връзка и със Стратегията за научни изследвания.
Според Коларова стратегията описва начина, по който МОН иска да реформира висшето образование. "Стратегията не започва от нулата. Тя ще използва рейтинговата система за висшето образование, синхронизирана е и с Агенцията за акредитация", каза още служебният министър на образованието и допълни, че в документа са предвидени мерки за връщане и реинтегриране на завършили в чужбина българи. Конкретен пример в тази посока е финансирането от страна на държавата на курсове на преподаватели, завършили в чужбина.
Актуализираната Стратегия за развитие на висшето образование /2014-2020 г./ и планът към нея са резултат от обществените потребности. Документът формулира приоритетните насоки и неотложните мерки за модернизацията на висшето образование у нас, посочи служебният министър.
Тя продължи да изброява предимствата на документа. За разлика от предишни стратегии, новото в тази е, че парите вече няма да следват студента, а качеството. Втората важна промяна е искането 1,5% или 1,2 млрд. лв. от БВП да бъдат отделяни за образование. Основните задача е да бъде увеличен делът на завършилите висше образование и през 2020 г. висшите на възраст между 30 и 34 г. да достигнат 36%. Друг важен момент е изграждането връзка между ВУЗ-овете и пазара на труда.
Сред останалите приоритети, залегнали в документа , одобрен от Министерския съвет са стимулирането на научноизследователската дейност и иновациите, ориентирани към пазарната икономика. Целта е България да се превърне в силен и привлекателен регионален център за модерно висше образование. /БГНЕС
Коментари
бивша учителка
Много от парите към Министерството на образованието не са за образование, а за строителство и търговия. Пълно е с глупави новости, които поощряват ленивите мозъци: интерактивни дъски, тестово изпитване само с попълване и ограждане, интеграция на умствено затруднените/ по-малко и много / в общите паралелки...
Въпросът съвсем не е до пари,а до това, че работещите в сферата на образованието мислят само как да направят норматив и да си запазят работното място.