500 милиона евро са годишните загуби от катастрофите у нас
Годишните загуби на българската икономика, предизвикани от пътните инциденти, са около 500 милиона евро. Това заяви Флориан Фихтъл, постоянен представител на Световната банка у нас, по време на семинар по националната пътна безопасност.
Икономическите загуби от катастрофите и инцидентите по пътищата са огромни и дори могат да стигнат до 1 милиард евро, добави той. Финансовите щети от пътните инциденти се равняват на около 2% от БВП на страната, както и за останалите страни членки на ЕС. Според направена прогноза около 1% от българското население ще пострада от катастрофи, което се равнява на икономическа загуба около 4% от БВП на страната. Годишно у нас около 1000 човека загиват от катастрофи, а около 10 000 са ранени. Броят на катастрофите за година е около 80 000, като най-тежките последици на пътните инциденти са в извънградските пътища, където скоростта на движение е значително по-голяма от градските пътища. Основните причини за пътни катастрофи, довели до смъртни случаи, са сблъсък с друга кола, прегазване на пешеходец, удар в дърво и излизане извън пътя. Употребата на алкохол, довела до трагични случаи на пътя, е само при 5% от общия брой на загиналите. Загиналите над 1 млн. души вследствие на катастрофи у нас са с 20% над средното за европейските страни и 2,5 пъти повече спрямо Швеция и Дания, където броят на жертвите от ПТП е най-малък.
В момента подготвяме подзаконова нормативна база относно безопасността по пътищата, обяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Той посочи, че през втората половина на 2007 г. убитите след пътни инциденти намаляват, но въпреки това като цяло броят на жертвите през тази и миналата година е сравним.
Вследствие на добрата работа на пътната полиция събираемостта на глобите, наложени на шофьори, се е повишила от 6 на 88%, каза още транспортният министър.
Между 30 и 86% от приема в травматологиите за страните с ниски и средни доходи в ЕС се дължи на наранявания, причинени при ПТП, стана ясно по време на семинара. Средната продължителност на болничния престой е 20 дни.
Остарялата система за аналогова радиовръзка с недостатъчен обхват и никаква възможност за предаване на данни, с която разполага пътната полиция в България, трябва да се подобри, каза Ейспер Мертнер по време на семинара. Според него трябва да се подобри обучението на пътната полиция. На много места в България ограниченията на скоростта са твърде големи и не са съобразени с качеството на пътя. Липсва достатъчно ясна пътна маркировка, каза още Мертнер.
118
1
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
миндил
имам план как да сме най-добри в справяне с бедствия и аварии на балканите!