Областният управител Донка Иванова се срещна днес с представители на синдикатите във връзка със създалата се ситуация относно предложението на „БДЖ-Пътнически превози“ за оптимизация на графика за движение на влаковете на територията на област Шумен. Срещата бе във връзка с внесено искане от Инициативен комитет за подкрепа, адресирано до Президента, Председателя на НС, Министър-председателя, Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщения и до Областния управител, съобщиха от пресцентъра на Областна администрация.
По време на разговорите, в които участваха Анета Денева-председател на Регионалния съвет на КНСБ-Шумен, Радостин Павлов- член на стачния комитет и експерт в Регионален съвет на КНСБ-Шумен, Румен Иванов-председател на Синдикална организация на ЖП гара към КНСБ и Данаил Йорданов-председател на синдикална организация на ЖП гара към КТ „Подкрепа“, Донка Иванова изрази становище, че ще се намери оптимално решение. По думите й не трябва да се допуска да останат хора и населени места без никакъв транспорт, като същевременно се отчита и реалното състояние на БДЖ, където е ясно, че без реформи и стратегия за развитие, дружеството ще продължи да трупа загуби.
По-рано днес на работна среща в Областна администрация беше обсъдена натовареността на влаковете, които са включени в предложението за оптимизация на графика за движение на влаковете на територията на област Шумен. На срещата стана ясно, че с Пътнически влак 20165 Шумен-Варна пътуват най-много ученици в посока Каспичан, Мадара и Калугерица и спирането на този влак ще създаде проблеми за тяхното прибиране след училище. С пътнически влак 20155 Горна Оряховица-Шумен пътуват ученици и работници, като обикновено те са между 100 и 150 човека.
С останалите влакове, включени в предложението за оптимизация, пътуват учащи се и граждани, в т. ч. хора в пенсионна възраст и ж.п служители, като техният брой е между 30 и 50 човека.
Във връзка с постъпило искане от „БДЖ-Пътнически превози“ за мнение по предложения проект за промяна на графика за движение на влаковете, с писмо от 9 януари до управителя на „БДЖ-Пътнически превози“ областният управител Донка Иванова е изразила становище, че не подкрепя предложението за оптимизация на този график.
От една страна предложението на „БДЖ-Пътнически превози“ за оптимизация на графика за движение на влаковете ще доведе до намаляване на загубите в размер на 39.9 млн. лева, но трябва да се обсъдят всички възможности за оптимизиране на разходите на дружеството, като се търсят варианти за удовлетворяване на потребностите на населението в най-голяма степен, е становището на областният управител Донка Иванова.
ШУМ.БГ
Коментари
антикомунист
Точно така се прави, за да не се позволи на противонародните и противоконституционни БСП и ДПС да настройват хората и да внасят смут. Тяхното небрежно отношение доведе до спиране на финансирането в БДЖ.
Анонимен
Веднъж завинаги да стане ясно, че БДЖ не е собственост на ГЕРБ и състоянието, в което се намират зависи от липсата на плащания по времето на Орешарски и Местан!
вариант
Могат да се пуснат алтернативни автобусни линии, разбира се на задоволителни цени и да са на често и удобни за всеки. Хем ще е по-бързо от влака и по-удобно за превоз.
Анонимен
БДЖ да направят услугите си привлекателни и достъпни за всеки. Няма да е лошо да има свободен достъп до интернет и да бъде чисто и привлекателно в купетата и салоните. А не да е мръсно и да мирише, на да не казвам какво!
..
Значи това което прави г-жа Донка Иванова /която изключително ценя и уважавам/ е повече от положително, нооооооо, нещо много ми липсва! Досещате ли се? А ми да, прави сте няма го специалиста по всичко и нещата не вървят. Г-жо Иванова, моля Ви искаме си компетентното мнение на Шаренков. Съжале те ни дайте му поле за изява.
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
запознат
Оптимален вариянт на Иванова. Как хем да угодя на ГЕРБ хем да се направя на велика пред хората, за да ме изберат за кмет? Ще кажа че съм направила каквото мога пък и тъй тъй не ми дреме. НЕ ЧЕ И РАЗБИРАМ!!!!
До Анонимен от 20:34
До Анонимен от 15.01.2015 20:34Уважаеми неграмотнико, на 07.11.1866г. когато е открита първата жп-линия в България, едва ли някой е мислил като теб. Като си искаш достъп до интернет си плащай и си се вози в скапаната си кола в която сигурно ухае на "да не казвам на какво". Като искаш комфорт си резервирай място в "Ориент експрес". Такива като тебе унищожават всичко, ама ти си знаеш че си нищо, тъй че.....
Varg
За съжаление непознаващи желепотътният транспорт хора изказват мнението си тук.
Той не може да заменен с нищо.
Той е от стратегическо национално значение.
Хора,които не са ежедневно покраи влаковете и нямат пряко наблюдение върху нещата нито са изчели необходимата специфична литература няма как да дадат компетентно мнение по въпроса.
Влаковете не са просто влакове те са като част от кръвоносната система в човешкото тяло.
Много от градовете и селищата в миналото са възникнали покраи жп линиите.Сега с тяхното закриване те замират.Разрухата е навсякъде.
От едната страна ви строят хипермаркети на чужди корпорации на които се радвате,но на много други места страната ни изглежда така сякаш е имало война.