Синдикалисти, атакисти, социалисти и граждани излязоха днес на протест срещу спирането на влакове. На перона на шуменската гара се събраха около 100 души.
“Спирането на линии на БДЖ е форма на абдикация на държавата от ролята й на социален фактор. Категорични сме, че влакове не трябва да бъдат спирани. Категорични сме, че влакове не трябва да бъдат съкращавани”, заяви по мегафон лидерът на КНСБ-Шумен Анета Денева.
Тя добави, че въпреки заявлението на министър Ивайло Московски, че няма да бъдат спирани от 1-ви февруари 90 влака, синдикалистите искат да се изработи дългосрочна стратегия за развитието на железопътния транспорт. Денева обясни, че в шуменското КНСБ членуват около 400 работници на БДЖ и НКЖИ.
На гарата имаше група от около 20 социалисти, водени от народния представител Иван Иванов. По-рано БСП-Шумен разпространи до медиите декларация, в която се казва, че съкращаването на влакове ”намалява още повече вярата на хората, че управляващите мислят и работят за развитието на страната и добруването на народа”.
С малко закъснение към протеста със знамена, музика и плакати се присъединиха и 20 души от партия “Атака”. За да стигне до гарата шествието им премина през целия град.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Депутатите Иван Иванов и Димитър Дъбов с какво са допринесли за БДЖ? Защо им трябваше да ликвидират гарата в Мадара? Само и само за да изтипосат тази грозна будка, която няма нищо общо със спирка?
МирославДобрев
Министър Московски погаси толкова много дългове на транспорта за 3 години, предвиди сума подобрения в БДЖ, че не ми го побира акъла как БСП за една година успя да натрупа дълг от 14 млн? Теглиха заеми, които вдигнаха дълга с още половин милион! Къде е логиката?
Varg
Ти за Иван иванова недей писа ами за доказаният и осъден престъпник Цветанов за сикаджията Бойко Борисов напиши за агент Хари ако ще напиши.
ЖП
Дългът на БДЖ е благодарение на това, че служебното правителство на ГЕРБ и на Близашки спря над 10 милиона от предвидената субсидия за 2015 и част от тях даде за увеличаване на издръжката на смешния ни президент. А Московски днес си признава вината.
фактите говорят
Членът на СИК Иван Иванов на малкия пръст на Любо Христов не може да стъпи. Пък за Цветанов и Борисов какво да говорим? Фактите и Европа сами говорят! Борисов е единствения български политик в най-новата история, който за втори път оглавява правителство! Когато фактите говорят и боговете мълчат.
Гражданин на Шумен
Тук става въпрос за това че се посяга на една работеща държавна превозваческа институция , като БДЖ . И мислите ли че веднъж като са казали че ще спират влакове и после викат "ама ние решихме и няма да ги спираме, ще измислим друго" ще ги спрат тъпанарите ще видите . Преди 50-80 години железницата беше предпочитаният транспорт . Сега със всички тези западни коли , колко жертви дневно има по пътищата , много .То ние нямаме сигорни пътища , а все лентички режем . Железницата е символ на България и нея ли искат да продадат гадовете като всичко останало . Няма да стане . Ако се чувствате БЪЛГАРИ излезте и го покажете , а не само да драскате глупости недоносчета .
шуменец
Работеща? Колко хора ползват БДЖ и колко автобусните линии? Кой колко внесе в бюджета на БДЖ и кой колко открадна? Ето малко цифри: задълженията при ГЕРБ са 3 млн, а при БСП/ДПС и АТАКА са 14 млн. Едното говорим за 3 години, другото за година и нещо. Автобусните фирми обслужват интересите на ДПС, а те са вкарани и поддържани в политиката от БСП! Ники Василев и Мутафчиев набутаха дългове до небето, а Московски плаща и лихвите. ГЕРБ поддържа гарите, обновява ги, а БСП руши гари и строи на тяхно място грозни евтини и бутафорни спирки. За справка Мадара.
до шуменец
Ти на влак возил ли си се ,а познаваш ли някой жепеец че говориш така .Знаеш ли в какви мизерни условия работят и колко са им малки заплатите .Вземат заеми за да не гладуват и да пращат децата си на училище , а сега искат да им спират влаковете .Това не води ли до съкращения ?
Меглена
Кой е виновен за състоянието на БДЖ? Много ясно, че тези, които докараха БДЖ до тук - Николай Василев и Петър Мутафчиев! Във влаковете се возят все по-малко хора, а вътре навява сняг, духа вятър, няма парно! БСП отклоняваха парите, предвидени за БДЖ другаде, незнайно къде! Впрочем се знае, за лични изгоди. Иван Иванов също има голяма вина за това.