Срокът за плащане на втората фактура, издадена от "Енерго-Про" за този месец, ще бъде удължен. Правителството няма да допусне повторение на сценария от преди две години, когато хиляди хора протестираха заради високите си сметки за ток.

Това каза енергийният министър Теменужка Петкова по повод оплаквания от потребители на дружеството, че този месец са получили по две фактури за използваната от тях електроенергия, съобщи пресцентърът на Министерството на икономиката и енергетиката.

Около 67 хиляди клиенти на "Енерго-Про" са засегнати във Варна, които са около 5% от клиентите на дружеството. При тях е извършено извънредно отчитане и така те са получили фактури за два периода – от 23 ноември до 21 декември 2014г. и от 22 декември 2014 до 12 януари 2015г., обясни енергийният министър.

От дружеството обясняват второто отчитане с нормативното изискване периодът на отчитане да не е по-дълъг от 31 дни.

"От нормативна гледна точка това не е незаконно", поясни Петкова, но призна несъвършенството на законовата база. По думите й електроразпределителното дружество не е преценило, че извънредното отчитане ще създаде неудобство у абонатите му, защото падежът за плащане на двете фактури настъпва на една и съща дата – 10 февруари 2015 г.

От електроразпределителното дружество са уверили, че плащането по втората фактура ще бъде разсрочено и клиентите ще бъдат уведомени с информационна кампания.

Контролните органи на Министерството на енергетиката ще проверят измервателните уреди и на трите електроразпределителни дружества, обяви още Петкова. Тя призова и Държавната комисия за енергийно и водно регулиране да провери коректността на издадените фактури за използваната електроенергия.

Петкова каза, че е поканила ръководствата на ЧЕЗ, ЕВН и "Енерго-про" на среща в Министерството на енергетиката, за да обсъдят несъвършенствата в нормативната уредба и ако трябва – тя да бъде променена.

dnevnik.bg