Проектът "Кортеж", в рамките на който трябва да се произведат руска лимузина за нуждите на президента на Русия, седан, всъдеход и микробус, за съпровождащите го лица, навлиза в своята финална фаза, съобщи агенция ТАСС. Според ръководителя на инжинерния център на Санкт-Петербургския политехничеси университет Алексей Боровков, който отговаря за проекта, вече има компютърно изображение на одобрения проект за президентски автомобил, както и подробности за техническата част.
Боровков определя колата като "най-безопасният, най-големият, най-тежкият - около 6 тона, но маневрен и свръхмощен луксозен автомобил в света". Според слуховете моторът, генериращ 800 конски сили, ще е разработка на "Порше", но тези информации към момента нямат потвърждение.
Руският президент ще се вози в шесттонна руска лимузина с 800 к.с.
За тази година задачата е да бъдат направени работната и конструктурската документация, да се произведат опитни образци и да се пуснат първите прототипи. При конструкцията на купето руснаците са заложили няколко принципно нови конструкторски решения, които при виртуалните изпитания са се оказали много сполучливи.
Президентът на Русия ще може да ползва лимузината родно производство вероятно в началото на 2018 година. За да стане това факт обаче през тази година за "Кортеж" трябва да бъдат осигурени около 4 млрд. рубли, а през следващата още толкова. Наред с вече изхарчените 3.5 млрд през 2014-та общата стойност на проекта отива към 155 млн. евро.
Руският президент ще се вози в шесттонна руска лимузина с 800 к.с.
Автомобилите по "Кортеж" ще се сглобяват на производствена площадка на Централния научно-изследователски автомобилен и автомоторен институт (НАМИ), който е главен изпълнител на проекта. Възложител е министерството на промишлеността и търговията. В проекта ще се използва и опита на високотехнологични и инжинерингови компании, които имат работят със световни лидери в автомобилостроенето, казва Боровков. Според него такова взаимодействие ще позволи трансфер на най-съвременни технологии.
След конкурс, осигуряването на основните компоненти за цялата гама модели по проекта "Кортеж" се спечели от автомобилния холдинг "Солерс". Той притежава четири завода за автомобили във Владивосток, Елабуг, Набережных Челнах, Уляновск и производствена мощност за двигатели в Заволжье. В тях холдингът произвежда коли от марките УАЗ, "Форд", "Исузу", "Мазда" и "Санг Йонг". Част от проекта "Кортеж" са и държавните "Ростех", част от Военнопромишления комплес на Русия и "Росавто", която управлява държавните дялове в АвтоВАЗ, КАМАЗ и други компании от сектора.
Руският президент ще се вози в шесттонна руска лимузина с 800 к.с.
С цел възвръщаемост на част от инвестициите на базата на автомобилите за нуждите на президента и придружаващите го лица, ще бъдат направени и модели за свободна продажба. На първо време това ще е кросоувърът, който ще се произвежда в завода на "Солерс", където сега се прави "УАЗ Патриот".
Цялостната идея е годишно да се сглобяват около 30 000 коли от линията "Кортеж", като само 5% ще са за нуждите на държавното ръководство на страната. За тях са разработени общо четири бензинови двигателя, като най-мощният, с конфигурация V12, ще се монтира в президентската лимузина.
В момента Владимир Путин се вози в "Мерцедес Пулман" с най-високо ниво на защитата, какъвто ползва и германският канцлер Ангела Меркел. Проектът "Кортеж" започна през февруали 2012 година, но по него не се работеше активно. Идеята получи сериозен импулс след влошаването на отношенията между Русия и Запада, след анексирането на Крим и последвалите икономически санкции.
Руският президент ще се вози в шесттонна руска лимузина с 800 к.с.
Всъщност до момента Путин е от малкото световни лидери на страни, които имат автомобилно производство, но се вози на кола от вносна марка. Руският президент обаче не пропуска да удари едно рамо на родната автопромишленост. На няколко пъти той тества модели на АвтоВАЗ, през 2009 година си купи "Нива", а преди това пък качи бившият американски президент Джордж Буш на "Волга".
Така или иначе автомобилният патритизъм е на мода в цял свят. Барак Обама например ползва специална версия на "Кадилак", кръстена "Звярът". Премиерът на Великобритания разчита на бронирана лимузина "Ягуар" XJ. Вярно, че концернът Ягуар Ленд Роувър от няколко години е част от индийския концерн "Тата", но производството продължава да е съсредоточена в Англия.
Президентът на Франция не само подкрепя родното автомобилно производство, но наскоро използва служебната си кола и за PR ход. Преди две години Франсоа Оланд смени лимузината "Ситроен" C6 с по-компактния модел DS5 на същата марка, при това с хибрид.
Коментари
неграмотен
"Руският президент ще се вози в шесттонна руска лимузина с 800 к.с."
със заглавието общо 5 пъти присъства в малоумната статия, защо?
иеЗнд
Ти какво очакваш от шуменски неадекватни писачи с кратко минало и още по-кратко бъдеще. Защо си правиш труда изобщо да занимаваш пе ..-имата четачи на статията за проблемите им.
Прав си,
неграмотен, и аз броих това изречение. Все пак нека да търсим смисъла на статията. А той е различен за всеки отнас.
JJivanov
da mahnat опасните фарове освен че тежко увреждат околната среда вкл хор а червеи дървета ако са лазерни,светодиодни ксенонови или подобни но и осигуряват на извън земни наркомани да следят автомобила и всички около и в него постоянно.водачит е и пътниците се третират от околната среда като нагли вредители и подлежат на санкции вкл разболяване.
Да сложат безопасни фарове примерно като тези на волга и малко по добри ..З а консултацията дължат пет милиона долара
възхитен
Това е да се ползваш с любовта на народа и човечеството! Малко пари са за чудото "кортеж". Руснакът е свикнал да гладува за сметка на батюшките.
Ана
май българин свикнал да гладува, руснак не само не гладува, а и много хубаво се храни!
11111
Аничка, познаваш хранителните навици на сънародниците си. Напиши нещо за културата на пиене. След третия стакан вдигат ли наздравица "За Путину", "Будьте здоровьи руские солдатьи в Украине", "Донбас-наш", "Смерть империализма" и так дальше.
Размисъл
Обнародован список погибших и раненых в
в результате сегодняшнего обстрела Мариуполя погибли 29 человек, еще 102 жителя ранены.
Погибшие:
1. Николайчук Дмитрий Васильевич, 03.06.1993 года рождения, зарегистрирован: Хмельницкая обл., Винковский р-н, с. Палачинци (военнослужащий).
2. Неизвестная женщина в возрасте 25-30 лет;
3. Неизвестная женщина, найденная возле дома. № 185 по ул. Олимпийской Мариуполя;
4. Неизвестный мужчина, найденный возле рынка "Киевский"
5. Нименко Лилия Николаевна, 20.09.1953 г.р., зарегистрирована: г. Мариуполь, ул. Киевская, найдена возле рынка "Киевский";
6. Неизвестная женщина в возрасте 50-55 лет, найдена возле рынка "Киевский";
7. Ефимов Юрий Стефанович, 11.07.1950 года рождения, зарегистрирован: г. Мариуполь, ул. Киевская, найден возле дома 48 по ул. Киевской;
8. Попова Лариса Александровна, 08.11.1948 года рождения, найдена возле дома 64 по ул. Киевской г. Мариуполь
9. Будник Валерий Валентинович, 16.11.1969 года рождения, зарегистрирован: г. Мариуполь, ул. Киевская, найден по ул. Киевской;
10. Неизвестная девушка возрастом около 20 лет, найдена по ул. Киевской;
11. Демченко Александр Николаевич, 25.08.1956 года рождения, найден возле дома № 68 по ул. Киевской;
12. Бобинев Николай Анатольевич, найден по месту жительства по адресу: г. Мариуполь, ул. Звездная;
13. Бобинева Любовь Петровна, найдена по месту жительства по адресу: г. Мариуполь, ул. Звездная;
14. Кашина Марина Николаевна, найдена по месту жительства по адресу: г. Мариуполь, ул. Звездная;
15. Кашин Станислав – мальчик возрастом примерно 4-5 лет, найден по месту жительства по адресу: г. Мариуполь, ул. Звездная;
16. Борисов Сергей, 54 года, зарегистрирован и проживает: г. Мариуполь, ул. Кузбасская, найден по месту жительства;
17. Абдурашитова Ольга Викторовна, 27.10.1977 года рождения, проживает: г. Мариуполь, ул. Олимпийская, найдена по ул. Киевской возле рынка "Киевский";
18. Вербицкая Любовь Наумовна, 27.12.1944 года рождения, проживает: г. Мариуполь, ул. Киевская, найдена в подъезде дома по ул. Киевской;
19. Бушнева Любовь Степановна – пенсионерка, проживающая по адресу: г. Мариуполь, ул. Киевская, найдена по месту жительства;
20. Неустановленный мужчина найден возле дома № 3 по ул. Киевской;
21. Чумак Лина Георгиевна, 28.03.1989 года рождения, проживает: ул. Киевская, найдена возле торгового киоска по ул. Станиславской;
22. Аникеенко Галина Владимировна, 18.11.1965 года рождения, проживающая по адресу: г. Мариуполь, ул. Олимпийская, найдена по ул. Полетаева, возле дома № 109;
23. Неустановленная женщина (примерно 40 лет) найдена в торговом киоске возле магазина "Сильпо" по ул. 9-го мая.
24. Абдурахманова Ольга Викторовна, 27.10.1987 г.р, ул. Олимпийская
25. Луценко Алена Петровна, 2000 г.р. ул. Киевская
26. Ефремов Станислав Олегович, 19.05.1976 г.р ул. Маршрутная.
27. Евгелевская Валентина Васильевна, 1967 г.р. ул. Пейзажная
28. Бондаренко Мария, около 20 лет
29. Макаров Андрей Андреевич
Пострадавшие: