Проектът "Кортеж", в рамките на който трябва да се произведат руска лимузина за нуждите на президента на Русия, седан, всъдеход и микробус, за съпровождащите го лица, навлиза в своята финална фаза, съобщи агенция ТАСС. Според ръководителя на инжинерния център на Санкт-Петербургския политехничеси университет Алексей Боровков, който отговаря за проекта, вече има компютърно изображение на одобрения проект за президентски автомобил, както и подробности за техническата част.

Боровков определя колата като "най-безопасният, най-големият, най-тежкият - около 6 тона, но маневрен и свръхмощен луксозен автомобил в света". Според слуховете моторът, генериращ 800 конски сили, ще е разработка на "Порше", но тези информации към момента нямат потвърждение.
Руският президент ще се вози в шесттонна руска лимузина с 800 к.с.

За тази година задачата е да бъдат направени работната и конструктурската документация, да се произведат опитни образци и да се пуснат първите прототипи. При конструкцията на купето руснаците са заложили няколко принципно нови конструкторски решения, които при виртуалните изпитания са се оказали много сполучливи.

Президентът на Русия ще може да ползва лимузината родно производство вероятно в началото на 2018 година. За да стане това факт обаче през тази година за "Кортеж" трябва да бъдат осигурени около 4 млрд. рубли, а през следващата още толкова. Наред с вече изхарчените 3.5 млрд през 2014-та общата стойност на проекта отива към 155 млн. евро.
Руският президент ще се вози в шесттонна руска лимузина с 800 к.с.

Автомобилите по "Кортеж" ще се сглобяват на производствена площадка на Централния научно-изследователски автомобилен и автомоторен институт (НАМИ), който е главен изпълнител на проекта. Възложител е министерството на промишлеността и търговията. В проекта ще се използва и опита на високотехнологични и инжинерингови компании, които имат работят със световни лидери в автомобилостроенето, казва Боровков. Според него такова взаимодействие ще позволи трансфер на най-съвременни технологии.

След конкурс, осигуряването на основните компоненти за цялата гама модели по проекта "Кортеж" се спечели от автомобилния холдинг "Солерс". Той притежава четири завода за автомобили във Владивосток, Елабуг, Набережных Челнах, Уляновск и производствена мощност за двигатели в Заволжье. В тях холдингът произвежда коли от марките УАЗ, "Форд", "Исузу", "Мазда" и "Санг Йонг". Част от проекта "Кортеж" са и държавните "Ростех", част от Военнопромишления комплес на Русия и "Росавто", която управлява държавните дялове в АвтоВАЗ, КАМАЗ и други компании от сектора.
Руският президент ще се вози в шесттонна руска лимузина с 800 к.с.

С цел възвръщаемост на част от инвестициите на базата на автомобилите за нуждите на президента и придружаващите го лица, ще бъдат направени и модели за свободна продажба. На първо време това ще е кросоувърът, който ще се произвежда в завода на "Солерс", където сега се прави "УАЗ Патриот".

Цялостната идея е годишно да се сглобяват около 30 000 коли от линията "Кортеж", като само 5% ще са за нуждите на държавното ръководство на страната. За тях са разработени общо четири бензинови двигателя, като най-мощният, с конфигурация V12, ще се монтира в президентската лимузина.

В момента Владимир Путин се вози в "Мерцедес Пулман" с най-високо ниво на защитата, какъвто ползва и германският канцлер Ангела Меркел. Проектът "Кортеж" започна през февруали 2012 година, но по него не се работеше активно. Идеята получи сериозен импулс след влошаването на отношенията между Русия и Запада, след анексирането на Крим и последвалите икономически санкции.
Руският президент ще се вози в шесттонна руска лимузина с 800 к.с.

Всъщност до момента Путин е от малкото световни лидери на страни, които имат автомобилно производство, но се вози на кола от вносна марка. Руският президент обаче не пропуска да удари едно рамо на родната автопромишленост. На няколко пъти той тества модели на АвтоВАЗ, през 2009 година си купи "Нива", а преди това пък качи бившият американски президент Джордж Буш на "Волга".

Така или иначе автомобилният патритизъм е на мода в цял свят. Барак Обама например ползва специална версия на "Кадилак", кръстена "Звярът". Премиерът на Великобритания разчита на бронирана лимузина "Ягуар" XJ. Вярно, че концернът Ягуар Ленд Роувър от няколко години е част от индийския концерн "Тата", но производството продължава да е съсредоточена в Англия.

Президентът на Франция не само подкрепя родното автомобилно производство, но наскоро използва служебната си кола и за PR ход. Преди две години Франсоа Оланд смени лимузината "Ситроен" C6 с по-компактния модел DS5 на същата марка, при това с хибрид.