Двата двигателя на самолета, който катастрофира в тайванската столица Тайпе по-рано тази седмица (4 февруари), не са работели преди падането на машината, установи тайванското Бюро за разследвания, цитирано от в. "Фигаро", съобщава БТА.

За определено време и двата двигателя не са действали, сочат данните, с които разполагат разследващите. Сигналът за тревога се е задействал в машината, когато е угаснал десният двигател. Тогава самолетът се е намирал на 400 метра височина. Поради неизвестна причина пилотът веднага е изгасил и левия двигател, а после се опитал да го запали отново, но безуспешно.

Предстои разследващите да се опитат да установят защо е спрян ръчно левият двигател като анализират данните от черните кутии. Според пилот от Ер Франс може би катастрофата е причинена или от човешка грешка, или от замърсяване на горивото. Причината са последното е влажния климат в този район, при който се получава до такава степен кондензация в горивните резервоари, че горивото и водният кондензат не се смесват, водата навлиза в двигателите и пречи на мощността на моторите, което може да причини спиране насред полет.

Катастрофиралият АТР 72-600 изпълняваше полет между Тайпе и остров Кинмен с 58 души на борда, петима от които членове на екипажа. 31 от пътниците са били китайци. Спасени бяха 15 души. Загинаха най-малко 36 души, а най-малко 7 се водят за изчезнали.

След излитането си от летище в тайванската столица, самолетът се е завъртял на една страна във въздуха, закачил е с едното си крило естакада и е паднал в река Цзилун. По-голямата част от корпуса му е потънала на няколко десетки метра от брега.

Директорът на тайванското Управление за гражданска авиация Лин Чимин заяви, че самолетът е бил в експлоатация по-малко от една година и преди едва седмица е преминал през операции по поддръжка. Пилотът имал стаж от 14 000 часа, а помощникът му - 4 000 часа.

Франция прати експерти да се включат в разследването, защото катастрофиралият самолет се произвежда от френско-италиански консорциум - АТР, съвместно предприятие между френската компания "Ербюс" ("Еърбъс") и италианската "Финмеканика".

Дневник.бг