Гарантираме устойчивост за железопътния сектор за следващите 7 години. Всички сме били в управление, когато никой от нас индивидуално не е успял да стабилизира железницата. Призовавам всички партии да подкрепят стратегията.
Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски на заседание на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения, предаде репортер на БГНЕС.
На днешното си заседание ресорната комисия по транспорт обсъжда проект на Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Република България и План за оздравяване и развитие на групата на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД за периода 2015 – 2020 г., изготвен от Министерство на транспорта.
Московски припомни, че преди повече от 2 месеца се взе решение в транспортна комисия за изработване на план и стратегия за БДЖ. "По стратегията трябва да има дебат. Това е правилният подход, който да гарантира устойчиво в средносрочен план развитие за железниците. Необходима е политическа воля за осъществяването на плана", категоричен е транспортният министър. Той допълни, че паралелно с това ще се движат важни процеси - преговори с кредиторите на БДЖ, за които се предвиждат екзистенц-минимум средства за 7-годишен период. Московски съобщи, че приватизацията на БДЖ "Товарни превози" е в ход. При успешна приватизация задълженията на Холдинг БДЖ ще намалеят, смята той.
Министърът заяви, че се предвиждат алтернативни видове транспорт за губещите направления, които са до по-малките градове. Не трябва да се спекулира с темата за съкращаване на персонал, смята Московски. Той обобщи, че общият брой на персонал, който ще се съкрати в БДЖ е 1200 души. Това означава, че 600 души ще бъдат съкратени в БДЖ "Товарни превози" и "Пътнически превози" за 7–годишен период. Московски ще настоява това да става по естествен път, а именно с хората, които подлежат на пенсиониране, като на тяхно място да не се наемат нови души. /БГНЕС

Коментари
собствено мнение
Когато един министър вижда работещите в сектора му като ДУШИ / последната дума от текста / , мястото му е в Светия синод .
В БДЖ работят ХОРА , а не ДУШИ .