В отворено писмо до медиите министърът на културата Вежди Рашидов поднесе извинение към тенора Георги Петров, по адрес на който преди дни каза, че ще му даде 100 лева, 50 от които от своя джоб, за да е доволен и да не пее.
"Дълбоко съм убеден, че българската изложба в Лувъра е велико събитие за българската култура и нарежда страната ни на най-достойното място в световната съкровищница. Работих за тази изложба много дълго и с мисълта за България. Благодарен съм на целия българо-френски екип, който реализира тази впечатляваща експозиция, с която страната ни се нарежда на най-високо място в световната културна история", казва Рашидов в писмото си, часове преди пред сградата на министерството му да се проведе протестът "#ПейWithMe - дари стотинка на Вежди, спаси културата!".
В писмото си Рашидов казва още: "Аз лично се почувствах засегнат, когато на фона на този колосален успех и на божественото представяне на хор "Йоан Кукузел" дни наред обществеността ни беше занимавана с недоволството на един от хористите, защото не е получил хонорар за труда си. Да, отворихме вратите на легендарната парижка Света Богородица за ангелогласните ни хористи, но не сме им плащали хонорар, както без хонорар работи и целият екип по подготовката на изложбата и на съпътстващата културна програма.
Като творец зная, че трудът на артиста трябва да бъде възнаграден, като министър правя възможното творците да получат заслужено заплащане, но има моменти, в които възнаграждението не е най-важното. Нито ръководството на хор "Йоан Кукузел", нито екипът на подготовката на изявите в Париж, нито участниците в тях са поставяли въпроса да получат възнаграждения. За жалост, дни наред след изложбата трябваше да се обясняваме не за успеха на България, а за хонорарите. Това ми се струва дълбоко несправедливо и може би в едно от изказванията си бях рязък и се изразих твърде образно, което е засегнало тенора Георги Петров, за което моля за извинение. Ценя труда на всеки творец, на всеки български артист, аз самият съм част от творците и искам те да живеят достойно.
А иначе – мечтата ми България с културното си наследство и с таланта си да бъде на заслужено място в най-големия световен музей, се сбъдна. Вярвам, че това е пътят на България – в най-големите музеи, в най-големите сцени, в най-големите зали на Европа и света". /БГНЕС
Коментари
бай Петко
Сетила се мара да се пообара..Веждито е толкова артист и аз космонавт..той е куролог на не културолог...ай със здраве
шуменец
А кога ще се извини на народа ,че бил проклет.А пък ББ мълчи!
?
не сам от ниця страна, но се питам-толкова ли не може да се прави нещо(като изявата на хора) за родината, без да се чака обезателно вазнаграждение. всичко стана многа комерсялно, много,което мисля че е ялко.
ако така мислеха опалченците и всичи дали живота си за свободата на балгаря.....толкова пролята крав, а нищо не са искали в замяна-хора с голоямо родолубие.това маи е непознато чувство на мого от днешното поколение,а както се вижда и в по старото.
...или всичко както винаги се политизира,аз не го направих(наща партя), защо друг да е. имам впредвид успеха на страната ни в париж.
* Коментар транслитериран от системата
0 1шуменка
Вежди Рашидов май беше от първите, които са правили някакви цесии, за да си спасят парите от КТБ. Именно той да иска артистите да работят само от ентусиазъм е чиста проба нарушение на трудовото законодателство /ангария/, не става дума нито за благотворителност, нито за инцидентна проява. Не вярвам, когато Людмила Живкова е организирала каквато и да е изява по света, включително и в Лувъра, да не е била щедра към артистите. По ирония на съдбата именно голяма част от артистите бяха сред най-активните противници на предишния тип държавно управление. Вече 25 години начело на това министерство са , меко казано, средностатистически културтрегери.
Анонимен
Шуменци/нки, Петко,
Адекватна оценка за Министъра може да даде само експертната общност. Критикуването на успелите и талантливите лекува комплексите на неизвестните нищожества.
до Анонимен
На експертната общност и е работа да излъчи министър, който, първо, да е възпитан и културен и второ, да е организационно компетентен. Постиженията в изкуството нямат много общо нито с възпитанието, нито с общата интелигентност, нито с организационната компетентност.
Ние, които не сме от тази сфера, имаме изключително право на мнение, първо, защото продуктът на хората на изкуството се реализира чрез нас и второ, защото само благодарение на нас те са имена днес и тук.