29 милиона лева допълнителни разходи по бюджета на МРРБ отпусна правителството днес. С парите ще се финансира строителството на АМ „Хемус” в участъка „Белокопитово-Каспичан”.
Други 500 000 лв. бяха отпуснати за археологически и реставрационни дейности в първата българска столица Плиска. Този ангажимент беше поет от министър-председателя Бойко Борисов при участието му в церемонията, с която беше отбелязана 1150-ата годишнина от покръстването на българския народ в началото на месеца.
Министър Лиляна Павлова посочи, че първи етап от проекта е с част от тези 500 000 лв. да бъдат финансирани 5 археологически обекта. Единият е свещеният кладенец или аязмото, който се намира на територията на южния кораб на Голямата базилика, обект тайни ходници, които водят от крепостните стени към дворцовия център, малко дървено укрепление с баня и дворец, датиращи от 8-9 век, кръгла каменна площадка и сграда в югозападния ъгъл на вътрешния град със застроена площ от около 700 кв. м.
"Проведохме среща с премиера, тъй като неговият личен ангажимент е да подкрепи този проект не само частично да бъде на парче, а да имаме завършена туристическа атракция. Една част от нея да е завършена още това лято, когато се надяваме, че успешно ще приключим и на 15 юли ще пуснем новата отсечка от АМ "Хемус"- участък "Белокопитово-Каспичан" с големия пътен възел, за да можем още това лято туристите на Черноморието да посещават поне част от тези археологически обекти", поясни Павлова. Тя добави, че паралелно с това ще се финансира и възстановяването, изграждането и консервацията и доизграждане на базиликата и останалите компоненти от проекта.
От своя страна Людмил Вагалински, директор на НАИМ-БАН коментира, че идеята на МС е "Плиска" да получи мястото, което заслужава и да се превърне в един туристически продукт със своите акценти. "Държавата е хвърлила преди години доста пари за това, важно е и е крайно време това да се доопакова. Плиска е нашата първа столица и тя е символ на успешното тогава управление на българите. Обектите, които са подбрани с помощта на археолози, архитекти от МС, са такива, в които вече са вложени пари, в добро състояние, трябва още малко да се допроучат и консервират, за да бъдат годни за туризъм. Те са много близко един до друг, което ги прави добре като инфраструктура и са разнообразни", каза Вагалински.
Според него идеята е да стане атрактивен комплекс за широката публика, не само от гледна точка на науката. "Особено в години на криза, трябва да се фокусираме и да се обединим около няколко обекта и да се инвестира в тях. Имаме страшно много археология, не може да си позволим лукса да се разпиляваме със средства - навсякъде по малко и накрая да няма ефекта, който се търси", добави той.
ШУМ.БГ
Коментари
Петко
Това наистина е чудесна новина за шуменския регион. Тези пари са дълго чакани и силно необходими.
до учения
Ще искаш сметка от гербаджиите които не пряха умишлено парите за станцията защото двете фирми изпълнителки на герб не се разбраха! А между другото още това се отнася и за повечето проекти
да
Комунистите са натопорчиха срещу парите, защото не ги дават те и няма да влезе нищо в джобовете им. Малкия Шошо и Йонков ще останат гладни.
Мнение
Правителството наистина се интересува от развитието на българската култура и се опитва да я съхрани. Днешното му решение е доказателството.
Строител
Магистрала "Хемус" е много важен обект за Северна България и за Шумен в частност. Продължаването на строителството й означава сериозни икономически ползи.
Плагиат
Време беше и Плиска да получи нужното финансиране за разкопки и реставрация на обектите. Адмирации за днешното решение на МС.
Водно конче
Финансирането на тези обекти е много сериозно. Трябва строг контрол върху изразходването на средствата. Понеже другарите като разберат, че се отпускат толкова много пари, ще побързат да си приберат голяма част от тях.
яко!
Червените ги боли, че им прецакаха опита за грабеж и жаждата да имат повече пари.
До Шум Бг
Основното задължение на медиите е да поднасят пълна и достоверна информация .
Защо Вие не се съобразявате с този принцип ?
Частта от автомагистрала "Хемус" от Каспичан до Шумен / отбивката преди кв.Мътница / е построен и е влязял в експлоатация преди по-вече от 5 години .
Ако не ме лъже паметта , лентичката я преряза тогавашния премиер Сергей Станишев .
Отсечката от кв.Мътница до шосето за гр.Силистра / непосредствено до с. П.Волово / се строй при първото правителство на Б.Борисов , но отсечката бе открита от Министъра на МРРБ през 2013 год. правителството на Пл.Орешарски , които започнаха строителството на следващата отсечка до с. Белокопитово и най -големия пътен възел в България , но не с европейски пари , а с пари от бюджета.
Незнайно защо Вие продължавате да твърдите и да ни уведомявате , че правителството е отпуснало средства за изграждането на отсечката Каспичан - с.Белокопитово . Това правителство , а преди него и служебното правителство отпускаха пари за строителството на отсечката от с.П.Волово до пътен възел , западно от с.Белокопитово с дължина не по-вече от 4 километра . Отсечката от Каспичан до с.Белокопитово е с дължина над 25 км.
Един съвет : когато публикувате дадена информация , предварително я проверявайте . Публикуването на недостоверна информация не е желателно .