Кметове настояват за изграждане на автомагистрала между Силистра и Одрин през Шумен. Предложението на община Велики Преслав бе подкрепено единодушно на днешното заседание на Областния съвет за развитие.
Идеята за построяването на подобен скоростен път бе обявена за първи път на кръгла маса за развитието на инфраструктурата на регионите, организирана от Стопанската камара.
С гласуваното днес решение тя бе доразвита и конкретизирана. За първи път бе обсъждано финансирането. По сметки на община Велики Преслав пътят ще струва 1,4 милиарда лева.
Отсечката Силистра-Одрин обаче не част от трансеропейски пътен коридор, строежа на магистрала там не е заложено в нито една програма или план на правителството на България и съответно няма осигурено финансиране.
Днес стана ясно, че парите се чакат от “Китайската банка за развитие” и “арабски страни” чрез публично-частно партньорство. Проектирането пък ще струва около 8 млн.евро и би трябвало да дойдат от Евросъюза.
Трасето предизвика най-продължителен дебат. Представителите на общините бяха единодушни, че искат пътя да минава през затворения сега Върбишки проход, за да се стимулира развитието в района.
Предложението ще бъде внесено в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) във връзка с “Целенасочената инвестиционна програма на Правителството в подкрепа на развитието на Северозападна България, Странджа, Родопите, погранични, планински и полупланински слабо развити райони”.
ШУМ.БГ
Коментари
Лидия
Щом не част от трансеропейски пътен коридор, означава, че има нещо гнило и червените искат да си пробутат любимия Шошко, за да се облагодетелстват и те самите.
--------
Аз вече си представям тази магистрала. Във всяка посока ще има по 4-5 ленти. А на всеки 500м ще има джамия с по едно минаре от което с високоговорител ще озвучава магистралата. така че нинджите да са доволни. курортите ще се напълнят с мургави брадатковци и жени нинджи. Хотелиерите ще са доволни, че печелят. Нали за печалбата ще продадат не само родината си а и родните си майки. Да живей капитализма.
Реалист
Не е зле да се помисли и за изграждането на космодрум.Финансирането може да бъде от Марсианската банка.
извод
всички тук са лъжци и измамници. мястото им е в затвора.
анонимен
:))) Били проучили въпроса ей големи простаци ей. Абе хайвани с хайвани! първо проучете добре проходите:
* Поморийски проход - Свързва Бургас и Варна през Обзор. Проходът е част от първокласната пътна мрежа на България. Най-високата му точка е на около 420 м. н.в. Проходът има остри завои и големи наклони. Отворен е целогодишно
* Дюлински проход - Намира се по пътя от Варна за Каблешково. Проходът е част от третокласната пътна мрежа на България. Най-високата му точка е 437 м н.в. Понякога проходът се затваря за зимния сезон.
* Айтоски проход - Намира се по пътя от Айтос за Шумен. Най-високата му точка е около 390 м н.в. Настилката е в много добро състояние. Проходът е отворен през всички сезони.
* Ришки проход - Намира се по пътя от Карнобат за Шумен. Състои се от три прохода - Веселиновски, Ришки и Карнобатски. Пътят е част от второкласната пътна мрежа на България. Най-високата му точка е около 420 м н.в. Проходът е целогодишно отворен.
* Върбишки проход - Свързва Петолъчката за Шумен през с. Върбица и с. Мокрен. Най-високата му точка е на около 1045 м. н.в. Обикновено е затворен за целия зимен сезон. На места пътят е много тесен и много трудно се разминават 2 автомобила.
* Котел - Омуртаг – Състои се от 4 прохода – Аврамовски, Котленски и Мокренски. При с. Мокрен се слива с пътят идващ от Върбишкия проход и преди включването в подбалканския път минават през Марашки проход. Пътят е част от второкласната пътна мрежа на България. Най-високата точка е около 700 м н.в. Пътят е в много добро състояние, отворен е целогодишно.
* Проход Вратник – Свързва градовете Сливен и Елена. Най-високата му точка е на около 1000 м. н.в. Пътят е част от първокласната пътна мрежа на България. Отворен е целогодишно
* Елена - Твърдица - Свързва Елена и Твърдица. Най-високата му точка е на около 1045 м. н.в. Проходът е изцяло ремонтиран през 2012 г.
* Проходът на Републиката (Хаинбоаз) Свързва Велико Търново и Гурково. Част е от първокласната пътна мрежа на България. Най-високата му точка е 700 м. н.в. Голяма част от трасето е с 2 ленти за изкачване и 1 за спускане. Няма големи наклони и остри завои. Целогодишно е отворен и е много натоварен.
* Тревненски проход. Известен още като Кръстец - Селце/Борущица. Най-високата му точка е 967 м. н.в. Пътят е черен (предимно калдъръм) и е проходим само с високопроходими автомобили.
* Шипченски проход
- Свързва Габрово и Казанлък. Проходът е част от първокласната пътна мрежа в България. Най-високата му точка е на около 1190 м. н.в. . Проходът има много остри завои и големи наклони. Отворен е целогодишно. Настилката е в отлично състояние.
- Свързва Габрово и Казанлък, покрай вр. Бузлуджа . Проходът има остри завои и големи наклони
* Ясенски (Химитлийски) проход - Свързва с. Стоките и с. Ясеново през м. Узана. Най-високата му точка е на около 1210 м. н.в. От гр. Габрово до м. Узана пътят е в много добро състояние. Има множество остри завои и големи наклони. От х. Узана до с. Ясеново пътят е черен, както и от с. Стоките до м. Узана.
* Русалийски проход – Свързва с. Тъжа с гр. Априлци.Най-високата му точка е на около 1520 м. н.в. Целият участък е черен път и е проходим единствено с високопроходими автомобили.
* Троянски проход (Беклемето или Троян-Кърнаре) - Свързва гр. Троян и с. Кърнаре. Проходът е част от второкласната пътна мрежа в България. Най-високата му точка е на около 1550 м. н.в. Това е най-високия Старопланински проход. Проходът има множество остри завои и големи наклони. Самият проход е около с 40 км дължина. Проходът се затваря за целия зимен сезон, остава проходима само отсечката от гр. Троян до курорт Беклемето.
* Етрополе - Златица (Златишки проход) – Свързва градовете Златица и Етрополе. Пътят е част от второкласната пътна мрежа на България.
* Ботевградски проход (Арабаконак) – Намира се между Ботевград и с. Горно Камарци. Пътят е част от четвъртокласната пътна мрежа на България. Най-високата му точка е на около 950 м. н.в. Отворен е почти целогодишно. Затваря се само при обилни снеговалежи но в рамките на няколко дни отново се пуска. Няма големи наклони и има само 2-3 по-остри завоя.
* Проход Витиня – Свързва Ботевград със София, както и Ботевград с Горни Камарци.
- Частта, която свързва Ботевград със София е по магистрала Хемус и най-високата му точка е 1000 м. н.в.. Няма големи наклони и остри завои. Целогодишно е отворен и е много натоварен.
- Частта, която свързва Ботевград със Горно Камарци е по четвъртокласен път и най-високата му точка е 950 м. н.в. Целогодишно е отворен.
* Проход Петрохан – Свързва София с Берковица и Монтана. Проходът е част от второкласната пътна мрежа на България. Най-високата му точка е на около 1440 м. н.в. Проходът има много остри завои. Отворен е целогодишно.
* Св. Николски проход – Започва от с. Чупрене и стига до границата ни със Сърбия.
* Белоградчишки проход – Свързва гр. Белоградчик със Сръбската граница. Най-високата му точка е на около 580 м. н.в.И след това говорете за трасето,което ще е най рентабилно и като км за строителство и като км за пътуване след построяването на магистралата. Ей идиоти попитайте инженери познаващи европейското пътно строителство най-вече германското. Хитлер още в края на 30-те години на миналия век е изправял завоите за да спести мерти от пътя и така от гориво за разход,при 200 изправени завоя по 300 метра смятайте колко км са. Амма то за това требее акъл,акъл тръгнали да прокарват път по най трудния проход в източна Стара планина.
запознат
Браво на Анонимният от 08:02.!!!Но тези неуки общинари не следят този сайт.Трябва лично да им го занесеш и да го тряснеш на масата!!Аз лично съм преминавал по повечето проходи и твърдя,че написаното е точно!!!!
123
На гол тумбак чифте пищови, казали старите хора. То работа за населението няма, най-бедни сме в България - магистрала ще правим. Вие осигурете по-добър живот на постоянните си жители, не гледайте тези в Одрин те са си много добре и идват само да точат НОИ и Здравна каса. Нека да кандидатстват за оправяне на пътищата си, че навсякъде са лунни кратери...
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
1212
Ако се осъществи пътя да минава през Върбишкия проход, това ще е най-удобния и лесен път за преминаване през Балкана и най-лесен за поддръжка през зимата. Имам в предвид с лека промяна на сега съществуващото трасе, за което има проучвания преди доста години.