Необходима е реформа в областта на правосъдието за деца и тя е закъсняла с близо 30 години. Ние нямаме нов закон от 1958 г., имахме само някои изменения, но нормативната уредба е с друга идеология.
Това каза днес на пресконференция проф. Нели Петрова, председател на Управителния съвет на Института за социални дейности и практики, който организира в Шумен двудневна международна конференция на тема “Деца и правосъдие – нови подходи и практики”.
“От две години се опитваме да реализираме една нова практика за социално включване на деца и младежи в конфликт със закона, и ако досега основните акценти в работата ни са били за деца жертви на престъпление, сега за първи път насочихме вниманието си към деца, извършители на престъпления, каза проф. Петрова. Представянето на европейския опит в работа с такива деца и на създадения в България пилотен модел за интензивна подкрепа за деца и юноши във висок риск са и сред основните теми на форума в Шумен.
“Децата често стават жертви на действията си свързани с престъпни актове и част от причините са свързани с трудностите в семейната среда, изоставянето им, отхвърлянето им, страданието, което те са преживели”, каза тя и уточни, че с тези деца е необходима работа за защитата им.
“Това, което видяхме от опита на Италия и Северна Ирландия е, че там с тези деца работят професионалисти, а ние нямаме такива, работим с хора на добра воля, с такива, които идват допълнително да помагат и това е проблем, проблем и на правната ни рамка. Вече имаме работна група и водим дискусии за нов закон”, допълни проф. Петрова.
На пресконференцията опита за работата на деца в конфликт със закона споделиха специалистите от Италия и Северна Ирландия Виктория Куондаматео и Кейт Мофет.
ШУМ.БГ
Коментари
родител
Наистина трябват нови закони! А педагогическите съветници по училищата да не се вживяват като дружинни ръководителки-масовици,а да работят с учениците (все пак взимат заплата на гърба на ученици и учители)!
човешко е да се греши
"Гумичките са абсолютно антипедагогични, гневи се специалистът, тъй като учениците не могат да видят грешките си и да се поучат от тях!" Според учения тези пособия помагат да лъжем себе си и другите.
Той зове за нова педагогическа култура, при която децата няма да бъдат притеснени, от това, че са допуснали грешки. Те могат да ги разгледат и да се поучат от тях. Подобен опит е в основата на всяко познание, тъй като чрез преодоляване на грешките се постига усъвършенстване.
Много педагози споделят мнението на Клакстън.