Шуменският районен съд потвърди глоба от 1000 лева, наложена от КЗП на “Лидл България” заради шарани. Рибата присъствала в промоционалната брошура, но не и на рафтовете в магазина в Шумен.

Ден преди Никулден миналата година мъж влязъл в Lidl да си купи евтин шаран. Казали му, че е свършил. Човекът веднага се ожалил в местния клон на Комисията за защита на потребителите. Инспекторите отишли на проверка на място и наистина установили, че шарани няма. Тъй като в брошурата пишело, че на 3-ти декември ще пуснат изчистен шаран до изчерпване на количествата, от КЗП поискали информация за това колко брошури са отпечатали, колко риба изобщо е била заредена и кога е свършила. Управителят отказал да покаже документи, като извадил някакво предварително написано становище на фирмата, с което по принцип се отказва да се предоставя подобна информация.

От КЗП написали акт, после било издадено и наказателно постановление, които били обжалвани в съда.

Магистратите постановили, че “е налице възпрепятстване на извършваната проверка от страна на дружеството, в този смисъл ограничаване възможността на длъжностните лица да осъществят правомощията си по чл.192,т.2 от ЗЗП”. Затова потвърдили акта.

Той може да се обжалва в 14 дневен срок пред Шуменския административен съд.

ШУМ.БГ