5-километров участък от автомагистрала “Хемус” и най-големия пътен възел в страната бяха открити днес край Белокопитово .
На церемония присъства министър-председателят Бойко Борисов, но не взе участие в рязането на лентата. Това направиха министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова, министърът на транспорта Ивайло Московски, шефът на Агенция “Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров и управителят на фирма “Автомагистрали - Черно море” Димчо Димов.
Водосвет за здраве и безаварийно пътуване отслужи отец Димитър.
“Тези 5 километра заедно с този прекрасен пътен възел с разгърната площ от над 10 километра са важна част от автомагистрала "Хемус". Един проект планиран преди много години и изцяло финансиран и построен със средства от държавния бюджет. Тази магистрала е изключителен приоритет за нас и ние ще продължим всички усилия в тази посока”, каза министър Павлова. Тя добави, че на пътния възел пък е дадено името “Диамант”, тъй като погледнат от въздуха е с форма на диамант.
“Аз се надявам този диамант да отпуши развитието на тази магистрала и да бъде успешното начало на това в следващите години да достроим оставащите 250 километра”, каза още регионалният министър. Прогнозната им цена е 1,9 млрд.лв.
Премиерът от своя страна благодари на строителите, че са спазили сроковете и обеща още работа по магистралата. “В рамките на този мандат поне половината от “Хемус” ще бъде построена, защото другата част се проектира, а без нея Северна България е загубена. Затова ще положим максимални усилия”, каза Борисов.
По-рано той посети НИАР „Плиска“, където с министрите Лиляна Павлова, Владислав Горанов, Ивайло Московски разгледаха "Свещения кладенец", по който от скоро работят археолози. Директорът на Националния исторически музей Божидар Димитров си изпълни думата и поръси премиера с вода от него.
Борисов отпътува за Венец, за да открие мюсюлмански обреден дом за , а после ще посети село Черноглавци, за да види възстановена стара църква.
ШУМ.БГ
Коментари
Теодор
Пътния възел изглежда много добре изпълнен. Пътуването по него ще бъде комфортно и качествено.
Анна
Много е хубаво, че се прави нещо за развитието на шуменския регион. Магистралата ще облекчи натовареното движение. Правителството спази своето обещание.
Гришо
От управлението на ГЕРБ оставят наистина видими резултати. Участъкът и пътния възел са поредното доказателство. А след БСП остава само мизерия и разруха. Както и спрени еврофондове и изгубено доверие към България.
Селеногин
Строителството на магистрала е скъпо и сложно начинание. Важното е, че този участък е вече факт. Забавянето му се дължеше единствено на така нареченото управление на Орешарски.
Петран
Пътният възел "Белокопитово" е важно и дълго чакано съоръжение. Изграден е по всички европейски стандарти. Господин Борисов и правителството заслужават благодарност, че успяха да осигурят от Държавния бюджет необходимите средства за изграждането му.
АМ
хттпс://ввв.йоутубе.цом/вацх?в=въ-ияцевбва
* Коментар транслитериран от системата
0 0каспичанец
Нашта с Минчо там, где е Вертуто?Двамцата са много готини.
?
http://www.vesti.bg/bulgaria/obshtestvo/kak-se-zaviva-naliavo-na-pyten-vyzel-belokopitovo-6040474
Вчера беше открит пътният възел „Белокопитово“, който е най-големият в България.
Ден по-късно обаче социалните мрежи канализират недоумението на граждани, които се питат бил ли е наистина нужен този мащаб, удобен и безопасен ли е дизайнът на конструкцията и защо всъщност не е използвана по-простата „детелина“.
Основният въпрос всъщност е за трудния ляв завой и многото конфликтни точки на възела, през които трябва да мине шофьор, решил да направи обратен завой.
Във „Фейсбук“ потребители споделят свои графики по пътния възел и търсят отговора на въпроса дали не е имало и по-евтино решение.
Тези наблюдения обаче разпалиха дискусия в социалните мрежи.
Според някои потребители архитектите са хората, които имат експертизата и едва ли е работа на всеки да коментира дейности, от които не винаги достатъчно разбира. Върху различните разрешения влияят множество фактори, като предварително готови елементи от конструкцията, особеностите на терена и пр. Освен това отбивки за завиване във всички посоки имало, макар да не се виждат особено добре на снимката.
в-к ВЕСТИ.бг
де
аве парите нали са взети ,. сега още 33 милиона да направят някой промени и така, а боко той често си е на паламара