Окончателният брой на неслучилите се паралелки за прием след седми клас е седем, като три от гимназиите не успяха да сформират класове с осмокласници. Това сочат данните на РИО- Шумен след като се записаха учениците и след трето класиране.
Пет са неосъществените професионални паралелки, а две са профилираните. Едната от тях е в ГПЧЕ „Никола Вапцаров“ - профил „Чуждоезиков” с втори чужд френски език, а другата - в СОУ „Сава Доброплодни“, където от планираните четири паралелки, едната е отпаднала. Това се наложило след като в профил „Музика“ и профил „Хореография“ броят на приетите не е достигнал необходимото число и се е стигнало до сливането им в една паралелка.
Едно от професионалните направления, които не са събрали достатъчно желаещи е в ПГИ - „Оперативно счетоводство”. Така гимназията сформира три парарелки с ученици от осми клас. ПГОХХТ, ПГССХТ и ПГМЕТТ обаче не усяха да съберат деца за нито една от предложените паралелки. Така отпаднаха специалностите Кетъринг” (в ПГОХХТ), „Агроекология (в ПГССХТ), „Компютърна техника и технологии“ и „Автомобилна мехатроника“ в ПГМЕТТ.
Общият брой на записаните осмокласници в професионалните и профилирани паралелки за следващата учебна година е 519, сочат данните на РИО-Шумен. Оттам отчитат добра пълняемост на осъществените паралелки, като в ГПЧЕ „Никола Вапцаров“ са запълнили с максимален брой ученици пет от паралелките. Пет паралелки с по 26 ученици са осъществили и в ПМГ „Нанчо Попович“. В СОУ „Сава Доброплодни“ има вече сформирани 3 класа осмокласници с по 26 души, а в ПГИ общият брой на записаните след седми клас е 76 души, разпределени в три паралелки. В СОУ „Панайот Волов“ и СОУ „Йоан Екзарх Български“ има по две паралелки, а в ПГСАГ – една.
ШУМ.БГ
Коментари
Глупак
Браво на родител всичко в този град се прави за показност ,а децата имат потенциал ,много жалко!
реформа
Реформа ще бъде, ако не позволяват толкова много езикови паралелки след седми клас. Ако на седмокласниците изпитът по български е стандартна диктовка, половината ще са чисти двойки. Голяма част от учениците не са в състояние да прочетат това, което сами са написали.
запознат
Най-добре да сменят експертите в РИО, защото не влизат в час да видят колко знаят децата, ами водят ненужни статистики.По-важно е как се водят дневниците и колко оценки имат учениците, а не какво знаят... и това ми било експерти - заплатаджии и нищо повече и ненужна структура!!!
фунийка
Я ти влез в час, и стига с това желание някой си да контролира другия. А учениците знаят-незнаят, ами то си е и до ген, до семейството, до самия ученик. Само с наливания не става, трябва и да се задържа в главичките.
аля
И какво като влязат експертите на проверка.......Шуменските експерти като ги назначат, докато не стигнат пенсия, не ги сменят.Как искате хора с комунистически морал, да се застъпват за иновациите в образованието. Те по-добре, че не влизат на проверки, че само проблеми създават. Забелязала съм, че дреми на последния чин и брои гаргите през прозореца, а в междучасието като започне да ти прави анализ, започва една злобна Макаренковска критика /примерно, защо не се придържаш стриктно към учебника, което е пълна простотия, защото учебниците се преиздават почти без промяна и са тотално остарели и внасят дезинформация/напълно безмислена. Това строго придържане към материалът в учебника, отдавна отпадна, но само шуменските баби от РИО, не могат да го проумеят.
Много добре запознат
И какво като ми влезе в час "експерта"? Влиза ми в час по информатика, а тя е "специалист" по математика. Идея си няма какво говоря. Следи в учебника да 1:1 с това, което кажа. Като се замисля може и робот да води часа. Иновации - глупости. Връща годишното разпределение на колега защото вътре имало термини на английски език. "Експерт"! В РИО експерти са или такива, които не стават за нищо друго и не могат да си намерят работа или такива с комплекси, които искат да имат власт на другите.
аля
Именно, а повечето са в пенсионна възраст. В РИО Шумен има само една сравнително млада експертка ,която отговаря за средното образование-всичко друго е склеротични алкохолизирани бабушкери..