Използването на името на баскетболната легенда Майкъл Джордан струва пари и стойността е 8.9 милиона долара, реши федерален съд в Чикаго.
Толкова ще трябва да плати верига супермаркети за хранителни стоки за неразрешено от звездата използване на името му за реклама на стек. Сумата е близо до 10-те милиона долара, които адвокатът на Джордан обяви като стойност за предоставяне на правата върху името му.
"Свикнал съм да играя на друг терен. Но решението днес показва, че съм готов да защитавам името си... Това е моето име и аз работих здраво за него... Няма да го предоставя на някого просто ей така", заяви видимо доволният шесткратен шампион на НБА с "Чикаго булс".
Джордан добави, че въпросът не е бил в парите, а в принципите и че ще предостави сумата за благотворителни каузи в Чикаго.
Историята датира от 2009 г., когато Dominick's публикува в списание "Спортс илюстрейтид" реклама с поздравление за Джордан за приемането му в Залата на славата. В същата реклама публикува и ваучер за отстъпка от 2 долара над снимка със стек.
Съдебният състав заседава шест часа преди да се върне с решение, с което осъжда веригата магазини да плати 8.9 милиона долара. "Ще ни трябва калкулатор", гласеше бележка, която от журито изпратиха на съдията. Адвокатите на Dominick's настояваха, че обезщетението не трябва да превишава 126 900 долара.
"Надявам се този случай да изпрати ясно послание, тук в САЩ и по света, че ще продължа да бъда безкомпромисен в защитата на своето име и идентичност. Също така се надявам, че размерът на това обезщетение ще държи настрана останалите, които имат намерение да използват нечия идентичност с идеята, че ще платят някаква малка глоба", добави Джордан.
По време на делото адвокатите му за първи път разкриха някои данни за приходите му от реклама. "Найки" са му платили 480 милиона долара от 2000 до 2012 г. Той също така отхвърлил оферта за 80 милиона долара да рекламира слушалки.
Решението на съда идва като поредния удар за собственика на Dominick's - Safeway. Той купи веригата супермаркети през 1998 г. за 1.2 милиарда долара, но затвори всички обекти до края на 2013 г.
Освен това се оказа, че рекламата е имала нулев ефект, тъй като читателите на списанието са се въздържали да късат страницата на списанието. Според данните по делото само двама души са използвали въпросните ваучери в магазините.
dnevnik.bg
Коментари
Добави коментар