Дирекция „Български документи за самоличност“ е създала нужната организация гражданите, които нямат издадена лична карта или не притежават валидни документи, да имат възможност да упражнят правото си на глас, съобщиха от пресцентъра на ОД на МВР-Шумен.

Подалите заявление за нова лична карта, ще си получат документа по ускорена процедура, или пък ще им бъде издадено удостоверение за изгубен, откраднат, повреден, унищожен документ за самоличност.

За целта хората трябва да подадат искане във всяко Районно управление на МВР всеки ден от 8,30 до 17,30 часа. В деня на изборите също ще може да бъде получено удостоверение, полицията ще работи от 08,00 до 18,00 часа.

Удостоверенията, осигуряващи възможност за гласуване в изборния ден и за участие в националния референдум, се издават само след подаване на заявление за издаване на лична карта и след цифрово заснемане на заявителя.

В случай на подадено и регистрирано по постоянен адрес заявление за издаване на лична карта, удостоверение може да се издаде във всяко РУ, СДВР и ОДМВР, независимо от обявения постоянен и настоящ адрес. От дирекцията уточниха, че документ за заявен постоянен и настоящ адрес се издават от общинската администрация.

При провеждане на втори тур на избори за общински съветници и за кметове ще се издават нови удостоверения.

Удостоверението се оставя в избирателната секция и се прилага към избирателния списък.

ШУМ.БГ