"Фолксваген" изгуби близо 3 млрд. евро от пазарната си стойност в сряда, след като обяви, че данните за разхода на гориво на някои дизелови и бензинови двигатели са грешни, предаде "Ройтерс".
Автомобилният производител заяви късно във вторник, че е подценен разходът на гориво на до 800 хил. автомобила в Европа, което прави автомобилите по-скъпи за употреба и увеличава количеството изхвърлен въглероден диоксид.
Според анализатори от UBS скандалът ще коства на "Фолксваген" близо 35 млрд. евро, но компанията ще може да поеме щетите в следващите пет години, без да има нужда да продава активи.
Акциите на компанията поевтиняха с над 8% при откриването на пазарите в Европа.
Концернът вече е замесен в скандал, след като се разкри, че е монтирал в свои коли софтуер, който променя резултатите от екологичните тестове за съдържание на вредни вещества (азотен оксид) в отделяните автомобилни газове. Този дефект засяга 11 милиона коли на "Фолксваген" в цял свят.
Ефектите на скандала досега не са отразявани в данните за продажбите, публикувани от компанията, въпреки че групата обяви спад на регистрираните коли в Германия през октомври.
"Поредна седмица, пореден шок в историята на "Фолксваген", коментира пред "Гардиън" анализаторът от BNP Paribas Стюът Пиърсън. Това ще добави още 4 млрд. евро към разходите по поправките на дизеловите двигатели и може да има тежки последствия в бъдеще, смята Пиърсън.
В началото на месеца бе обявено, че има проблеми и с 3-литровите дизелови двигатели в луксозните модели от марките "Фолксваген", "Ауди" и "Порше".
"От самото начало настоявам за всеобхватно изясняване на събития", заяви главният изпълнителен директор на компанията Матиас Мюлер. "Няма да се спрем пред нищо. Това е болезнен процес, но е единствената ни алтернатива."
Скандалът с дизеловите двигатели вече доведе до загуби от близо 24 млрд. евро, почти една трета от пазарната стойност на "Фолскваген", и предизвика опасения за състоянието на германската автомобилна индустрия, която е особено важен работодател и източник на доходи за страната.
Докато последните данни се отнасят най-вече до по-малките дизелови двигатели, от компанията обявиха, че един бензинов двигател също е засегнат.
dnevnik.bg
Коментари
Добави коментар