Главният санитарен лекар на Русия Генадий Онищенко остро разкритикува министерството на транспорта, защото ведомството не е решило проблема с руските туристи „заседнали“ в края на миналата седмица в България заради гъстата мъгла, пише „Время новостей".
Онищенко, който по съвместителство оглавява и „Роспотребнадзор“ си позволи да излезе извън рамките на тази конкретна история. По неговите думи, цитирани от Интерфакс, случилото се в България „принуждава за пореден път, но вече пред обществото да се повдигне въпроса за несъстоятелността на позицията на министерството на транспорта на РФ, изразена в заповед №82 от 28 юни 2007 г.“. С нея се утвърждава един от ключовите за гражданската авиация документи - федералните авиационни правила за въздушни превози на пътници, багаж, товари и изисквания за обслужване на пътници, изпращачи и получатели на товари. Представителите на министерството на транспорта определи вчера изказването на Онищенко „като най-малкото некоректно“. Пресцентърът на ведомството даже намекна, че главният лекар не разбира разпределението на функциите и сферите на отговорности между различните федерални агенции. Както е известно от 10 до 14 януари бяха отложени няколко полета от България за Русия. В резултат от балканската страна не се върнаха навреме около 600 руски туристи. На най-голямо изпитание бяха подложени 250 от тях. Тази група прекара в България допълнителни четири денонощия и се завърна в Русия едва вчера с полет на авиокомпания „Сибир“. „Случващото се на летищата в България и други популярни сред руснаците места за зимен отдих, благодарение на усилията на руската телевизия, ни показва в режим онлайн цялата незащитеност на руснаците пред всесилните авиопревозвачи“, заяви в тази връзка Онищенко. Но главното острие на своята критика той насочи срещу министерството на транспорта и правилата, утвърдени със заповед на транспортния министър /встъпили в сила на 27 септември 2007 г./ . Те замениха аналогичен документ, действащ в съветската, а след това и в руската гражданска авиация от 1985 г. Най-важната разлика на новите правила от старите е, че именно авиокомпаниите трябва да компенсират своите клиенти за забавянето или отмяната на полета. Практическото реализиране на тези правила и предизвика недоволството на главния лекар на страната. /БГНЕС
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар