Предстои оптимизация на щата на община Шумен. Някои от търговските дружества и предприятия ще бъдат закрити или слети.
Това каза на първата си редовна пресконференция днес кметът на Шумен Любомир Христов.
Едно от първите му впечатления за общината било също за лоша координация и връзки между звената. “Натъквам се на много неща, които не мога да си ги обясня. Учудващо е, че в 6 общински фирми има строителни звена”, каза Христов. Той бе категоричен, че възнамерява да промени структурата, както на администрацията, така и на дружествата, но решенията се гласуват и от Общинския съвет.
“Макар и толкова години в системата на МВР, ми се струва, че тук нещата са толкова конспиративни, толкова забулени в някаква тайна, че се намира по един или двама човека да знаят по нещо. Например в тези проекти нито един от отдела по строителство не знае какво става. Помолил съм всеки един ръководител на всяко звено да подготви отчет на дейността му от началото на годината. Някои вече съм ги получил, за техните виждания за подобряване на работата с гражданите, а също така и идеи за това как да оптимизираме състава на общината”, каза кметът.
В общината от 193-ма на щат и още около 50 на допълнителни договори, над 60 от тях били с навършени години и стаж за пенсиониране. Справката му показала, че в кметството работят хора, които имат натрупани огромен брой дни годишен отпуск. При евентуалното им освобождаване те трябва да им се платят, а пари за това не са заложени в бюджета. “Някои служители например имат неползван отпуск от 350 дни. И нали си представяме сега тези средства, които не са заложени в бюджета и ние сега трябва да ги гласуваме и общината да ги плати. Това са 40 и нагоре хиляди лева на човек. Незаменими ли са били, защо не са почивали, аз не мога да кажа. И не е само един човек, има с по 250 с 220 дни”, каза Христов.
„Искаме да променим начина на снегопочистването, защото не може да го възложим на една общинска фирма с две снегоринчета, които струват по 70-80 хиляди и могат да почистват само тротоари, а има специализирана техника, която е на моите години. Затова искаме да поканим строителни фирми, които имат такава техника, да сложим картата на града и да разпределим районите, и когато се наложи – да ги ползваме.
Той изрази учудване от факта, че общината има два сключени договора с фирми за доставка на интернет и телевизия. Христов се изненадал и от районирането на града на зони на почистване. Той се учуди от факта, че „Паркинги и гаражи“ метат алеите, а изхвърлянето на изметения боклук е грижа на БКС.
Относно уличното осветление кметът заяви, че предстои среща с поддържащата фирма, като ще бъде изискано да се засили, или изгради такова в районите на училищата.
“Това, което искаме да направим до края на месеца е да проверим до каква фаза са стигнали проектите, защото общината ще търпи финансови санкции. Заедно със зам.-кмета Тодоров ще посетим всички обекти.
За тях той вече е провел разговори с министрите Ивелина Василева, Лиляна Павлова и Томислав Дончев.
Христов не уточни колко лева е заварил в хазната, но според него до края на годината общината ще успее да функционира нормално и всички служители ще си получават заплатите.
ШУМ.БГ
Коментари
...
даниил данчев на разпит на детектор на лъжата..
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
ннннн
ЗЮМБЮЛЕ ти чувал ли си за изборни длъжности - нещо не четеш и пишеш по градинарската!
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
мм
Г-н.Христов време е да се изхвърли боклука от Общината и да се започне на чисто.
лило - плъхът
Господин Хари,
Като гледам как си започнал да си променяш интонацията и произношението при интервюто ме хваща смях.
Говори си свободно, не преигравай, вече си избран за кмет и четири години ще имаш време да се научиш.
Само едно ще ти кажа: стига интриганство, ченгеджийски номера, изготвяне на компромати и "опраскване" на неудобни хора. ПАЗИ СЕ!!!
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Анонимен
Сега ако разкарате пенсионерите,ще бъдете истински изпълнител на власт. Давайте смело,че там има и над 65 годишни
Анонимен
В САЙТА НА ОБЩИНАТА ОТВОРЕТЕ ЕДИН ПРОЗОРЕЦ ЗА СИГНАЛИ ОТ ГРАЖДАНИТЕ - НЕ АНОНИМЕН, А С ИМЕ, ИМЕЙЛ ИЛИ ТЕЛЕФОН ЗА ОБРАТНА ВРЪЗКА. КОЙТО ИСКА ДА СИ КАЖЕ БОЛКАТА И ДА ЗНАЕ, ЧЕ НЯКОЙ ЩЕ Я ЧУЕ. ОСВЕТЛЕНИЕ, ДУПКИ, НЕЗАКОННИ СТРОЕЖИ, ПАРКИРАНИЯ, ШУМ НАД ДОПУСТИМИТЕ НОРМИ ОТ 60 db И Т.Н. ЕДИН СЛУЖИТЕЛ МОЖЕ ДА ГИ РАЗПРЕДЕЛЯ ПО КОМПЕТЕНТНОСТ. ТАКА ЩЕ ИМАМЕ ЕЛЕКТРОННО УПРАВЛЕНИЕ НА ОБЩИНАТА, ПРОЗРАЧНОСТ И ПРЯКО УЧАСТИЕ НА ГРАЖДАНИТЕ В УПРАВЛЕНИЕТО. РАЗБИРА СЕ ЩЕ ИМА И МНОГО ПРОСТОТИИ, НО ТЕ ЩЕ СЕ ОТСЯВАТ - НЯМА ДА СЕ РАЗГЛЕЖДАН АНОНИМНИ СИГНАЛИ. ПО ТОЗИ НАЧИН С МАЛКО СРЕДСТВА И ВРЕМЕ ЩЕ СЕ РЕШАВАТ ДРЕБНИ, НО ДРАЗНЕЩИ ГРАЖДАНИТЕ НА ШУМЕН НАРУШЕНИЯ.