Предстои оптимизация на щата на община Шумен. Някои от търговските дружества и предприятия ще бъдат закрити или слети.
Това каза на първата си редовна пресконференция днес кметът на Шумен Любомир Христов.
Едно от първите му впечатления за общината било също за лоша координация и връзки между звената. “Натъквам се на много неща, които не мога да си ги обясня. Учудващо е, че в 6 общински фирми има строителни звена”, каза Христов. Той бе категоричен, че възнамерява да промени структурата, както на администрацията, така и на дружествата, но решенията се гласуват и от Общинския съвет.
“Макар и толкова години в системата на МВР, ми се струва, че тук нещата са толкова конспиративни, толкова забулени в някаква тайна, че се намира по един или двама човека да знаят по нещо. Например в тези проекти нито един от отдела по строителство не знае какво става. Помолил съм всеки един ръководител на всяко звено да подготви отчет на дейността му от началото на годината. Някои вече съм ги получил, за техните виждания за подобряване на работата с гражданите, а също така и идеи за това как да оптимизираме състава на общината”, каза кметът.
В общината от 193-ма на щат и още около 50 на допълнителни договори, над 60 от тях били с навършени години и стаж за пенсиониране. Справката му показала, че в кметството работят хора, които имат натрупани огромен брой дни годишен отпуск. При евентуалното им освобождаване те трябва да им се платят, а пари за това не са заложени в бюджета. “Някои служители например имат неползван отпуск от 350 дни. И нали си представяме сега тези средства, които не са заложени в бюджета и ние сега трябва да ги гласуваме и общината да ги плати. Това са 40 и нагоре хиляди лева на човек. Незаменими ли са били, защо не са почивали, аз не мога да кажа. И не е само един човек, има с по 250 с 220 дни”, каза Христов.
„Искаме да променим начина на снегопочистването, защото не може да го възложим на една общинска фирма с две снегоринчета, които струват по 70-80 хиляди и могат да почистват само тротоари, а има специализирана техника, която е на моите години. Затова искаме да поканим строителни фирми, които имат такава техника, да сложим картата на града и да разпределим районите, и когато се наложи – да ги ползваме.
Той изрази учудване от факта, че общината има два сключени договора с фирми за доставка на интернет и телевизия. Христов се изненадал и от районирането на града на зони на почистване. Той се учуди от факта, че „Паркинги и гаражи“ метат алеите, а изхвърлянето на изметения боклук е грижа на БКС.
Относно уличното осветление кметът заяви, че предстои среща с поддържащата фирма, като ще бъде изискано да се засили, или изгради такова в районите на училищата.
“Това, което искаме да направим до края на месеца е да проверим до каква фаза са стигнали проектите, защото общината ще търпи финансови санкции. Заедно със зам.-кмета Тодоров ще посетим всички обекти.
За тях той вече е провел разговори с министрите Ивелина Василева, Лиляна Павлова и Томислав Дончев.
Христов не уточни колко лева е заварил в хазната, но според него до края на годината общината ще успее да функционира нормално и всички служители ще си получават заплатите.
ШУМ.БГ
Коментари
служител
г-н кмета не разбира логиката защо е необходимо всяко от изброените предприятия на общината да имат строителен отдел. Културата има строителен отдел, който поддържа паметниците, детските градини и яслите.
ОЖИ има 600 апартамента.
Паркинги и гаражи се занимават с възстановителни дейности, в това число след голямото наводнение от преди 2 месеца.
Ако закрие строителните отдели в тези предприятия, или остави само в едно, ще му се стовари огромен хаос на главата. Наемателите в ОЖИ всеки ден са със заявки, всеки ден има дребни проблеми в апартаментите, но все пак проблеми. Те изискват време и персонал. Закъде ще смогнат строители, които трябва да са едновременно в отдадени под наем общински апартаменти, на някоя улица да възстановяват тротоар или настилка или протече покрива на детска ясла? Ще настане хаос. Няма да е оптимизация, а обратното. В момента тези работници по предприятия си имат изграден ритъм на работа и си вършат работата.
Росица Антонова е единствената там, която може да му даде кадърен съвет по темата, тя ги знае тези неща. Кметът си вкарва огромен автогол с тая небивалица.
данъкоплатец
"безплатен обяд няма", наемателите да си плащат ремонтите,защото не сме в "комунизма ",а кмета едва ли да има нужда от съвети, от хора, които досега са "яли" от тази система
гражданин на Шумен
Като мине ревизията на общината за 2-3 месеца , прогнозирам че бившия кмет Красимир Благоев Костов и част от екипа му, който управлява общината 8 /осем/ години ще трябва да отговаря пред ПРОКУРАТУРА И СЪД по поне 4-5 обвинения. Разбира се ако няма договорка с ГЕРБ всичко да се потули и да се замете под килима.
pp
Г-н кмете, прави каквото ще правиш с администрацията - там имаш много за изчистване,но подхващай и далаверите с центъра! Бая се налапаха от него и се тупкат по тумбака.
кметски неволи
за всяка работа се иска подготовка, да премине лекционен курс - теория практика и изпит с връчване на диплома. То така куцо и сакато кмет става без да познава системата. па като го изберат се чуди какво да прави. а хитреците като данчев си разиграват играта и манипулират кмета.
съгласен
за Данчев и аз съм съгласен.Новия кмет да го освобождава и да спре кранчето за далавери.Целия град знае кой е Данчев ис какво се занимава ДА отива в Тракийския и да си гледа кебапчийницата
Нел
По въпроса за отпуските съгласно Кодекса на труда, старите отпуски не са ли "изгорели"за определени години?След ката се спазва от някои работодатели трябва да се спазва от всички.Имате юристконсулти, ползвайте ги.
Съвет
Точно така кмете . Прави оптимизиране на щата .
Вече назначи новите зам. кметове . Сега идва реда на директорите на дирекции , началниците на отдели , експерти , пенсионерите и ... чистачките .Измети всички от сегашната администрация и назначи нови , млади и лоялни на Идеята , независимо дали знаят и мотат или не.
Докато новоназначените навлязат в работата ще си осигуриш около 1 - 2 години , време през което ще имаш основание да се оправдаваш с лошото наследство от предходния кметски екип .
През следващите 1-2 години прави реорганизации .
Закривай дирекции и отдели , създавай нови структури,мести служителите от една стая в друга.
Може да настъпи промяна,може и да не настъпи , но ще се вижда , че нещо се прави .
Ако настъпи промяна - добре , ако не настъпи - не губи кураж , защото ще се в края на мандата .
Идват нови избори и ще имаш пълно основание да искаш нов , през който да довършиш започнатото .
шумналия
Предлагам да направим подписка за отзоваване на лицето Данаил Данчев от общинския съвет и подновяване на делото за вземане на подкуп в особено голям размер за стадиона в Дивдядово