Германската лобистка група за околната среда DUH заяви във вторник, че емисиите на азотен оксид от "Рено Еспас" 1.6 dCi са до 25 пъти по-високи от допустимите в Европейския съюз граници, позовавайки се на изследвания, направени от Университета за приложни науки в Берн, Швейцария.
DUH съобщи, че прекалено високите нива на емисиите за дизеловите двигатели на "Рено Еспас" са открити при новите европейски изпитателни цикли (NEFZ) в пет отделни теста при топъл двигател, предаде "Ройтерс".
Двигателите са освобождавали токсични емисии 25 пъти над законовите граници в швейцарското проучване, въпреки преминаването на тестовете на ЕС, извършвани при нереално ниски температури на двигателя, заяви немската група за околната среда.
Тестовете, възложени от групата DUH, които не са били независимо проверени, последват скандала с дизеловите двигатели на "Фолксваген", които са използвали незаконни "коригиращи устройства", за да мамят при тестовете за вредни емисии.
"Рено" публикува официално изявление, в което отрича заключенията на изследването.
Екологични и потребителските групи водят призивите за подобряване на тестовете на Европейския съюз, за да се намалят емисиите на азотни окиси (NOx) и на въглероден двуокис и да накарат производители на коли да спазват правните ограничения.
По-рано DUH обвини "Опел", че емисиите на азотен оксид са по-високи, когато колата се движи на пътя, отколкото тези, измерени при официалните проверки. От General Motors отхвърлиха обвиненията.
Когато работи с топъл или горещ двигател, 1.6-литров "Еспас" с последно поколение дизелов двигател Euro 6 произвежда до 2.06 грама азотен окис - повече от 25 пъти над граница на ЕС. Превозното средство влиза в законовата граница от 80 милиграма само при студен двигател и след "специфична предварителна подготовка".
Скандалът с "Фолксваген" привлече вниманието върху манипулациите на тестовете от автомобилните компании, които са на границата на закона. Някои от производителите на автомобили като Peugeot Citroen признават, че правилата на ЕС са недостатъчни и неадекватни.
Автомобилните производители рутинно премахват стандартно оборудване за намаляване на масата на колата при тестовете, уплътненията на вратите и използват износени гуми, които биха били незаконни на пътя.
Изследването на DUH може да покаже какво е реалното въздействие на оптимизирането на двигателите да преминават тестове, само когато е студено - което е друга тактика, позволена от сегашния режим.
"Това е невероятно, че така наречените модерни дизелови превозни средства, които увреждат въздуха, който дишаме, са на пътя и днес", казва Алекс Фридрих в доклада на DUH.
Фридрих е съучредител и член на базирания във Вашингтон Международния съвет за чист транспорт (ICCT), които са възложителите на първоначалното разследване, което в крайна сметка доведе до разкритията за манипулациите на "Фолксваген".
Европа се нуждае от "цялостна реорганизация на системата, в която са интегрирани задължителни редовни проверки на улицата", каза той.
Предложенията за подобни мерки бяха разхлабени в комисия миналия месец под натиск на германското лоби.
"Фолксваген" призна за измами на емисиите на дизеловите си двигатели в САЩ, което доведе до оставката на дългогодишния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн и може да струва на групата около 40 милиарда евро в разходи за глоби и компенсации.
dnevnik.bg
Коментари
Добави коментар