"Шкода Супърб" стана кола на годината за страната в традиционния конкурс, организиран от Пресавтоклуб България. Модел на чешката марка печели за трета поредна госина, след "Октавия" и "Фабия", съотвено през 2013 и 2014 година. В категорията 4Х4 триумфира "Волво " ХС90. При вановете беше избран "Фолксваген Транспортер".

За градска кола на годината автомобилните журналисти предпочетоха "Мини Клъбмен", а за най-екологичен модел "Рено Зои". В категорията премиум автомобил победи БМВ Серия 7.

За цялостен принос към развитието на автомобилната култура в България беше отличен собственикът на пистата "Дракон" край село Калояново Христо Стоилов. Тази година съоръжението беше с разширено и основно ремонтирано, като общата инвестиция е над 1 млн. лева.

Класацията "Кола на годината в България" се прави от 1997 година от автомобилните журналисти, членове на Пресавтоклуб България. Тази година право на глас имаха близо 50 души.

Тазгодишното издание на конкурса ще се запомни с рекорден брой номинирани модели - 45 за всички категории. Според условията, претендентите трябва да са на българския пазар от тази година и да имат реализирани продажби в страната.

След предварително гласуване останаха по пет финалисти в основните категории (лек автомобил, 4Х4 и ван) и три в специалните раздели (градски, еко и примеум).В най-престижната категория - Кола на годината до финала стигнаха "Ауди" A4, "Форд Мондео, "Хонда" HR-V, "Опел Астра" и "Шкода Супърб".

При моделите със задвижване 4Х4 победителят беше избран измежду "Ауди" Q7, БМВ X1, "Хюндай Тусон", "Рено Каджар" и "Волво" XC90.

Ванът на годината се определи в спор между "Форд" S-Max, "Рено Трафик", "Опел Виваро", "Фолксваген Кади" и "Фолксваген Мултиван". В една от най-новите категории в конкурса - "Еко автомобил" финалистите бяха Киа Соул EV, "Рено Зое" и "Фолксваген Кади" на метан.

Най-подходящият нови модел за града беше избран между "Хюндай" i20, "Мазда" 2 и "Мини Клъбмен". Претендентите за титлата премиум автомобил бяха "Ауди" Q7, БМВ Серия 7 и "Волво" XC90).

Във финалният етап победителите бяха избрана на база сравнение по шест основни критерия - дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, безопасност и цена/предлагане.

При леките автомобили най-голяма относителна тежест при крайното подреждане има последният критерий, за който се дават най-много точки - 35, при 20 за всички останали, без функционалност, където се разпределят 15 пункта.

За всъдеходите натежава факторът задвижване, а при вановете - функционалността и цената. При градските коли допълнителен компонент е маневреността, а при екологичните пробегът.

Дневник