От началото на годината до 10 декември в шуменския офис на НАП са обслужени над 74 500 данъкоплатци и осигурители, сочат данните на приходната агенция.

От тях 18 861 лица са посетили офиса за уточняване на здравния си статус, а 1 927 са подали декларации във връзка със здравноосигурителния си статус.  Близо 21 200 клиенти са подали  данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори. 1 365 са го направили поради необходимост от информация, като по-голямата част от тях са получили техническа помощ за попълване на документи.

За 1 021 клиента причината е била регистрация и промени в регистрацията, а за 5 850 - уточняване на задължения по справки получени през електронна услуга "Справки за задължения".

6 494 пък са посетили офиса на НАП, за потвърждение на заявление за подаване на документи по електронен път, а 11 423 - за издаване, връчване и получаване на удостоверения.

В офиса са приети и 831 заявления за напускане или завръщане в страната. 1 229 лица са извършили регистрация или прекратяване на фискални устройства.

Според приходната агенция средно 6 минути и 6 секунди се чака в шуменския офис на НАП, а близо 9 минути отнема обслужването на един клиент.

ШУМ.БГ