Жалбите и сигналите на гражданите пред Обществения посредник на Община Шумен през изтичащата година показват остра необходимост от подобряване на жизнената среда и ново улично осветление.

Това личи от годишния отчет на омбудсмана Иван Капралов, който беше внесен днес в деловодството на общината. От този характер са и най-големият брой сигнали, жалби и различни подписки на гражданите, внесени в офиса на Обществения посредник през изтеклата година.

„Исканото от мен съдействие по такива теми и при ясното осъзнаване, че омбудсманът не разполага с бюджет или правомощия да взема решения в областта на благоустрояването подсказва, че гражданите вече търсят „последната“ възможност да насочат вниманието на местната власт към своята улица, тротоар, междублоково пространство, опасно дърво, автобусна спирка или улична лампа“, коментира Иван Капралов.

Общественият посредник припомня и старата си теза за необходимостта от промяна в структурата на общинската администрация. Във връзка с публично заявените намерения на кмета Любомир Христов в тази посока омбудсманът изразява своята подкрепа и призовава общинските съветници да подходят отговорно към предстоящия дебат.

От статистическите данни, съдържащи се в отчета, е видно, че през 2015 г. в Офиса на Обществения посредник на Община Шумен са приети, изслушани и консултирани  – 431 граждани. Заведените в регистъра жалби са – 173, а образуваните проверки – 96. Решените случаи чрез взаимодействие с администрацията са общо 79. През тази година Обществения посредник на два пъти е излизал с конкретни Становища и Препоръки към органите на местната и централна администрации.

Пълният текст на годишния отчет на Обществения посредник за 2015 г. може да бъде прочетен в рубриката Становища.
 

ШУМ.БГ