Шуменските петокласници са се представили най-слабо на Националното външно оценяване по четивна грамотност, сочат резултатите от проучването, представени днес от Министерството на образованието.
За сериозните проблеми по четене на шуменските петокласници и слабите резултати директорът на Регионалния инспекторат по образование Светлана Милева каза, че още от януари ще бъдат набелязани конкретни мерки за работа.
„Все още при нас не са получени резултатите от Националното външно оценяване, като пристигнат ще ги анализираме и още от януари ще набележим конкретни мерки за подобряване на постиженията на учениците“, коментира Милева.
Тя уточни, че в Националното оценяване са взели участие общо 216 петокласника от 11 училища в Шуменско – по едно от Нови пазар, Велики Преслав, Върбица, Каспичан, Каолиново, Никола Козлево, Венец и 4 в Шумен.
Според проучването класацията по градове показва, че най-добре са се представили децата в София, а най-слабо в Шумен. Първенец по точки е Варна, следвана от Смолян. В дъното на класацията е и Пловдив.
Според експерти един от основните изводи е, че петокласниците у нас трудно осмислят и оценяват текстовете, които четат. Проблеми с четенето имат 18% от учащите се, а 7% са показали, че надхвърлят изискванията на образователното министерство. Без затруднения с усвоявания от тях текст са 75% от децата.
Над 5000 петокласници от страната са участвали в изпита по четивна грамотност през октомври, като училищата и паралелките са избирани на случаен принцип.
Оценяването е заложено в Националния план за действие в изпълнение на Националната стратегия за насърчаване и повишаване на грамотността през периода 2015-2016 година.
ШУМ.БГ

Коментари
ШУ"К.Преславски"
То и петоклсниците в шуменско са като университатниците ни -пердашат на "майчин" и "бащин" език, пишат с 4-ки и 6-ци и се надяват на кочовете на дядо от Хитрино да им осигури спокойно бъдеще!
fanta s luk
ами не са много умни шуменските чаавета.родителите глупаци а те какво професори ли да са-и да не забравим,че в шуменско демек делиорманско :умственят багаж на някои ич го няма.мои саученизи сричаха до 11клас:данаил-дебеля,георги-простя,маря-тапанарката.бившето васил друмев до руската гимназя
за жалост
Преди 20 години Шумен беше центъра на културата, но Тодор Живков не пускаше неграмотниците от делиормана / хитрино, каолиново, венец и козлево/ да живеят в големия град.Днес вече градът ни е пълен с неграмотни фесове, университета ни вече масово се нарича делиорманската сорбона. Фесовете са много удобни за преподавателите защото ежедневно носят подкупи в пари и продукти. Университетските преподаватели си отиват от делисорбоната всеки ден с по 2-3 торби. При това положение няма нищо учудващо във факта че Шуменския университет е на последно място по всички показатели в страната и средното ни образование е на дъното в лицето на петокласниците.
запознат
Нещата ще отиват към по-зле. Прави са тези, които пишат, че идва некачаствена смяна на учителите, които предстои да се пенсионират.Пълни неграмотници. С много пропуски в своето образование. Някои от тях ще успеят да наваксат в процеса на преподаване, но една голяма част няма да успеят. Няма с какво. Те не говорят правилен бълг. език. Това което се учи особено в 4 клас и нагоре, е на светлинни години далече от студентите.А всички идват с отлични дипломи от ШУ.Там качеството на обучение е мнаго ниско. Преподавателите си затварят очите, когато оценяват изпитните уроци.На всички се пише мн. добър или отличен.Не искам да давам примери, защото съвсем ще се отчаете.Падението е пълно.Тогава за какво говорим? А една голяма част от тия, които завършват биват веднага назначавани, особено по селата.Дори се хвалят, че ги чакат само да вземат диплом и хайде пред учениците.При това положение добро не се чака.Образованието в Шумен е в състояние на свободно падане.
завършила ШУ
Не съм съгласна,че качестото на образование в ШУ е некачествено. Това го пишат тези, които не са учили там.Друг е въпроса, че се приемат студенти от делиормана, които не могат да говорят български език,а учат педагогика.Чувала съм,че директорите на училищата избягват да назначават такива студенти на работа след като завършат. Притеснителен е факта,че в обучението по педагогика практиката е едва 3 месеца, което е крайно недостатъчно,а да не говорим,че дори не се заплаща. На практика завършилите студенти излизат от университета необучени да преподават, защото това се постига с практиката. Не е тайна,че завършилите започват работа първо като възпитатели, за да придобият някакъв опит и едва след това ги назначават за учители.Какъв стимул ще имат читавите студенти да започнат работа като учители?! Според мен трябва да са ентусиасти или това да им е призвание.
Коста Петров
децата не четат, не спортуват! От този интернет са направили 200 кг гъзове. Деца 7-8 клас приличат на крави. Децата трябва да спортуват, а не да прекарват свободното си време в интернет. Ученици в горните класове не могат да пишат и четат, а какво остава за 5 клас.
fanta s luk
господин петров,дезата спортуват активно.мятат се гюбеци пред телевизора на песни като:доко-доко на кондио и на разни бостански плашила с пластмасови цици,а родителите гледат доволно ухилени.после бащата вика:тихо ма,сега ша пуснат наща песен,а тя е "напипаи го" на азис.и се пие ракия на поразя.
fanta s luk
господин петров,децата спортуват активно.мятат се гüбеци пред телевизора на песни като:"доко-доко" на кондио и на разни грозотии с пласмасови гарди,а родителите гледат доволно ухилени.после бащата вика:малчи ма,сега ша пуснат наща песен-"напипаи го"на азис.и така се пие ракя до несвяст.
fanta s luk
и помните ли как едно дете в предаването на бате енчо му каза:"тати каза ,че си педерас".коментарат е излишен!!??