Община Шумен ще внедри нов софтуер в детските градини и яслите си. Чрез програмите "Сладко бебе" и "Щастливо детство" ще може автоматизирано да се правят справки за плащането на таксите, както и присъствието на децата в заведенията в реално време. Родителите пък няма да получават, както досега, хартиени квитанции, а електронни.
Също така ще могат да плащат месечните такси през интернет и да проследяват какво точно е обучавано детето им през деня.
Въвеждането на програмните продукти, разработени от "Информационно обслужване" АД, бе обсъдено днес на заседания на комисиите по здравеопазване и по образование към Общинския съвет в Шумен.
Първо ще бъде инсталирана програмата "Сладко бебе" в яслите, а после и "Щастливо детство" в градините. В проектобюджета за 2016 г. е записан разход за придобиването на софтуерен продукт "Сладко бебе" 756 лв. и за софтуерен продукт "Щастливо детство" - 3 696 лв.
„Уверени сме, че ще постигнем по-добра събираемост на таксите и ще засилим контрола в яслите“, каза зам.-кметът по социална политика и здравеопазване Светлана Маркова. Именно заради новия софтуер общината е заложила в приходната част на бюджета си за ясли завишение с 40 хи.лв, без да е планирано увеличение на размера на таксите.
Двата програмни продукта вече работят в 11 общини в страната.
"Специалистите, които работят в община Шумен ще адаптират този софтуерен продукт в детските градини и яслите на нашата община. Заложените средства са за разработката му, инсталиране и обучение на персонала. В близките месеци ще стане ясно в каква степен софтуерът ще може да се адаптира към нашите условия", каза зам.-кметът по образование Найден Косев.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Как ще наблюдаваме присъствието в реално време? Биг Брадър ли ще правите или учителките ще чекват всяко дете кога идва и кога си тръгва?
родител
Мъж-даскал!- значи не може да се реализира на други място.
Анонимен
Нещо и те самите не могат да обяснят идеята си. Какво значение има каква квитанция ще получа. С две думи, ще им трябват нови работни места след това за ИТ специалисти, за да им се потдържа софтуера, специалисти да им се потдържа техниката и много още допълнителни предваярителни и текущи разходи. В крайна сметка май тази идея не е иконимически издържана, да не говоря, че по-принцип всичко се свежда до човешкия фактор.
Анонимен
Това автоматезираното проверяване не може ли също да се манипулира, и ако се установи, че за определено дете не се е платила такса, какво ще се промени от сегашната система. Че то и сега може лесно да се провери, каква е събираемостта и т.н.
Гражданин
пари на вятъра, вместо да се инвестира в децата
до др Маркова
др Маркова елате в нашата ясла да видите какви икономии ще направите.Имаме домакин имаме и магазинер че имаме и сестра която не влиза в група а цял ден седи и чака някой да дойде да му приемат детето.Ето ти три заплати от които може да се направят икономии.
Ц
Чета и се чудя, що за хора има в тази страна... знаете ли, че дори да си купите хляб си плащате софтуера заплатен от супермаркета... Щом кварталните ви магазинчета пишат на хартия, то мисля е ясно в кой джоб бъркат
Пенка Стаматова ОДЗ 3
Пари на вятъра, измислено от едни неразумни хора.
Вместо да осигурят по -добро изхранване на дечицата или някаква екскурзия примерно до Велико Търново Царевец или Калиакра крепостта , за по-големите, те тръгнали да правят безмислени работи.
Компютърджия
То въпроса не е само в системата. От тук нататък следва :
-хардуер, на който системата ще се инсталира - т.е. компутъри а може и сървър;
- поддръжка на компутърите - т.е. договор с фирма за абонаментна поддръжка;
- поддръжка на самия софтуер, защото той старее като всичко, т.е. - договор с разработчика за по-нататъшна поддръжка и ъпдейти;
- обучение на задкомпютърното устройство;
- назначаване на още някой клякач, който да цъка по него.
Ето ти оптимизацията. Някой тъпанари така и не можаха да разберът, че КОЛКОТО ЕДНА СИСТЕМА Е ПО-СЛОЖНА, ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ РЕСУРСИ ИЗРАЗХОДВА. Затова такива системи се въвеждат САМО АКО ПОЛЗИТЕ СА ДОСТАТЪЧНО ГОЛЕМИ и когато се обработват много големи обеми информация.