БСП настоява до сряда Министерският съвет да внесе законопроект за отлагане на влизането в сила на новия закон за предучилищното и училищното образование. Ако кабинетът не го направи, левицата ще го внесе сама, "защото смяната на министри не решава нищо". Това заяви председателят на партията Михаил Миков днес в пленарната зала.
"ГЕРБ поне по тази политика в две правителства са последователни – последователни в усвояване на европейските пари, в хаоса в системата, последователен в убиването на патриотизма и възпитанието в българското средно образование, последователни в тежките поражения, които нанася на българските деца", каза още Миков. За отговорници за "тази каша в средното образование" той изброи част от имената на авторите на новия образователен закон начело с Милена Дамянова, Корнелия Маринова и Снежана Дукова.
"Няма как да се обезкости гръбнак", отвърна на свой ред Ирена Соколова от името на ГЕРБ. По думите й няма как нов закон в сферата на образованието да бъде вреден, защото той отразява ситуцията в момента и не "залага на казармено приютния тип на размахване на показалки". Тя също върна обвинение към БСП - че се "намесвате във всяка една от полемиките, които текат в пленарната зала, само за да имате участие".
Дневник
Коментари
космополит
Този Миков в социализма ли ще ни връща. Айде, стига сте се правили на патриоти. Изнесохте Родината в чужбина-пари, младите,...!Сега пак представления! Взимайте примера на Финландия за образованието и да вървим към цивилизования свят.
Присъединявам се
Финландските деца дават отлични резултати в международните тестове PISA. Какво пречи да следваме техния модел?
За умните хора у нас е важно какви знания, умения и компетенции получат децата им. Защо политиците зарибяват обикновените хора с псевдопатриотизъм, чалга, оставки и други подобни глупости.
от Финландия
Липсата пречи. Децата там са в училищните комплекси по цял ден, но не само в класната стая, има всевъзможни допълнителни занимания по интереси, вкл. различни от учебните.
Квалификацията на учителите пречи. Там учителите не са тясно специализирани и се обучава по-комплексно.
Подходът пречи. Колко "уважаващи себе си " учители ще допуснат в часа им учениците да се занимават с други дейности, а не с учебния материал, който е в момента по план?
Настройката на родителите пречи. повечето родители се интересуват само от цифровата оценка, а не от знанията и уменията на децата се. Много от предметите при нас се смятат за маловажни , "технически", про форма или ненужно трудни за отрочето. Там предметът музика е също толкова сериозен, колкото история.