Facebook ще търси начини да стимулира публикуването на информация, която дискредитира гледните точки на екстремистите. Използването на т.нар. контрареч е един от новите методи на социалната мрежа да се бори с радикализма в интернет, съобщава в. The Wall Street Journal.
Новата инициатива няма точно описание. Тя е отчасти вдъхновена от действията на германски активиси, които през 2014 г. са успели да организират 100 хил. души да "бомбардират" неонацистки страници във Facebook с "харесвания" и положителни коментари. Главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг вече даде тази инициатива като пример по време на Световния икономически форум в Давос през януари т.г.
Всъщност, от няколко месеца насам Facebook вече експериментира с различни инициативи за контриране на радикализма в социланата мрежа. Компанията е давала ваучери за реклама на стойност до хиляда долара на хора и организации, които са създавали реклами с контрареч на радикализма.
Миналата есен Facebook е организирала и конкурс, в който студенти са се състезавали в създаването на съобщения, които да са в противовес на екстремизма. "Трябва ни наратив, който да разпространява толеранс, мир и разбирателство. Тези неща не могат да дойдат от нас. Това са вашите гласове", коментира Моника Бикерт, която оглавява екипа на Facebook, борещ се с речта на омразата в социалната мрежа.
Ефективността на контраречта все още остава неясна. "В момента това е предположение. По-добрите идеи трябва да побеждават по-лошите идеи", коментира Уилям Браниф, директор на Националния консорциум за изучаване на тероризма и отговор на тероризма към университета на Мериленд.
Въпреки това Facebook ще продължи да подкрепя тази практика. Според проучвания на компанията и британски специалисти, този тип групи обикновено използват доста умело и доста активно социалните мрежи, докато контраречта е доста по-слабо изразена в интернет.
dnevnik.bg
Коментари
Добави коментар