Върховният административен съд (ВАС) е потвърдил санкция от 370 859 лв., наложена на "Лидл България ЕООД енд Ко" КД от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), за заблуждаваща реклама, съобщиха от антимонополното ведомство.

Проучването на комисията през 2013 г. установи, че рекламната кампания "Най-доброто от България, най-доброто от Европа" има заблуждаващ характер.

В своето решение съдът изцяло споделя констатациите на комисията за извършеното нарушение, допълват от КЗК. Според двете институции връзката между категорията рекламирани продукти и търговските им марки заедно със словосъчетанието "най-доброто" създава убеждението за най-добро качество от тази категория, предлагано под съответните марки. В същото време било установено, че по качествените си показатели те се доближават до границата на допустимите стойности за годност.

Съдът потвърждава, че рекламното послание по начина му на представяне е в състояние да повлияе на икономическото поведение на потребителите и извлича необосновано предимство пред останалите предприятия, които предлагат същата категория продукти.

От комисията напомнят, че когато съдът потвърди нейна санкция, Законът за защита на конкуренцията дава право на хора или фирми, на които са причинени вреди в резултат на установеното нарушение, право на обезщетение. Влязлото в сила решение на ВАС пък има обвързваща сила за гражданския съд, пред който е предявен искът за обезщетение по реда на Гражданския процесуален кодекс.

Дневник