Песен на Азис влезе в класацията на сп. "Ню Йорк таймс" "25 песни, които ни показват накъде върви музиката". Българският певец присъства с парчето си "Хабиби" до звезди от ранга на Дейвид Боуи, Лайънъл Ричи, Джъстин Бийбър, Риана и "Колдплей".
"Арабските струнни мотиви и сантименталното чуруликане, които откриват "Хабиби", биха ви напомнили турските пазари или циганските кервани. Но те всъщност са българска чалга – поп-фолк жанр, популяризиран и олицетворяван от Азис, чийто видеоклип към "Хабиби" надмина 20 млн. гледания в Youtube за четири месеца", започва текстът, посветен на Азис.
"Трудно е да се каже дали това е най-големият хит на т.нар. Крал на чалгата, но външният му вид е със сигурност най-мъжкарският в кариерата му. Азис е облечен като Джордж Майкъл от ерата на Faith, вместо в типичния си стил на апетитна драг-кралица", пише авторът Мак Маклилънд.
Азис вече се е отказал от вида си на "дива" - отчасти защото е уморен и му отнема много време да го постигне, отчасти защото не изпитва нужда да прави изявления. "Вече можеш да видиш момчета в тесни дънки да се държат за ръце на улицата. В София има и улица, където можеш да правиш секс с транссексуален", казва той, цитиран от "Ню Йорк таймс".
"Направих каквото можах да променя мисленето на хората. Показах, че можеш да си циганин и да си интелигентен, че можеш да си гей и да си готин. Това е. Не мога да правя едно и също нещо двайсет години".
Вдъхновението за класацията е дошло от противоречивото ново парче на Бийонсе Formation, което разпали ожесточена дискусия за афроамериканската общност в САЩ.
Тази песен привлече вниманието ми не заради звука, изпълнението или композицията, а заради лавината от перспективи, прочитания и идеологически спорове, развили се около нея, пише авторът Нитсу Абебе.
Едно от големите свойства на поп музиката е, че тя помага на слушателите да дефинират собствената си идентичност - "всяка нова песен ни позволява да пробваме нов начин за съществуване в света". "Песен като Formation не е разказ или вътрешен монолог – това е обръщение на Бийонсе, публичната личност, чиято биография знаете, към света. Това е редакционен коментар с барабани".
Заради това можем да започнем да спорим не какво ни казва песента, а какво смятаме, че светът трябва да чуе и дали Бийонсе го изразява по правилния начин. "Как звучи песента през погледа на фемистките, на ЛГБТ общността, на антикапиталистите?", пита авторът.
На първо място в класацията е канадската поп-звезда Джъстин Бийбър с новата си песен Sorry. Тя има два видеоклипа, но Бийбър не се вижда в нито един от тях, за разлика от предишните няколко години, в които любимецът на тийнейджърките беше навсякъде.
"Той се беше превърнал в празен хаштаг, вместо личност. Когато посети къщата на Ане Франк, Бийбър написа в книгата за гости, че тя вероятно е щяла да бъде негова фенка (или Belieber).", пише в статията. Sorry е "триумф на музиката над наратива в адската обстановка на индустрията на поп-музиката".
Дейвид Боуи е представен с песента от едноименния му албум Blackstar – съзнателното му сбогуване със света, излязло дни преди смъртта му.
Лайънъл Ричи присъства с вечната си балада Hello ("Здравей"), "с която така и не се сбогувахме". Издадена през 1984 г., наскоро тя изненадващо придобива огромна популярност и сред по-младите поколения, превръщайки се в основа на хиляди viral постове и интернет закачки.
dnevnik.bg
Коментари
$
Ах, какво вълнуващо бъдеще я чака музиката!
Ах, какви висоти, какви дълбини, какво сърцетопене!
Анонимен
Значи музика няма бъдеще.
Пуси
Да живее чалгата, бирата, скарата и мазната баница !!!