Мултинационална компания със седалище във Великобритания, която е световен производител на електрически и електронни системи за автомобили, е харесала Шумен за изграждане на свой завод. Очаква се той да осигури над 1000 работни места.
Това става ясно от годишния отчет за 2015-та на „Индустриален парк Шумен“ АД, който ще бъде гласуван на предстоящата сесия на Общинския съвет, тъй като община Шумен държи 40% от акциите на Парка.
Английската фирма е в световния Топ 500 на Standard & Poor's и притежава 128 завода в 32 държави.
През годината нейни представители са идвали неколкократно в Шумен, като последно са решили заводът им да е на площ от 30 декара. Ръководството на Парка очаква реализацията на инвестицията да се осъществи през тази година.
Други големи компании също са с намерение да закупят площи там. Зърно база и преработващо предприятие е зявил желание да построи български холдинг. Намерение за изграждане на шивашко предприятие са заявили французи, а белгийци - предприятие за ел.оборудване. Швейцарска компания е заявила намерение да направи в Парка предприятие за биогорива и деривати.
Наименованията на тези потенциални инвеститори фигурират в годишния доклад на Индустриалния парк, но изпълнителният му директор Николай Тончев помоли все още да не бъдат оповестявани.
„Това са публични компании, които са на борсата, и тази информация е много деликатна. Когато нещата бъдат финализирани, тези инвеститори ще бъдат обявени“, каза за ШУМ.БГ Николай Тончев.
Той подчерта, че е оптимист за 2016-та, но посочи, че големият проблем на Шумен е в липсата на квалифициран персонал. „Това е първото, за което питат, когато дойдат. За съжаление обаче училищата и университетите ни продължават да произвеждат безработни“, каза той.
Идната седмица Общинският съвет ще приеме и годишния финансов отчет на Парка и одиторския доклад. За трета поред година дружеството е на червено. През 2015-та счетоводната загуба преди данъчно облагане е в размер на 184 хил.лв /през 2014-та е била 179 хил.лв/.
Общо реализираните приходи от оперативна дейност през годината са 368 хил.лв. От тях 248 хил.лв са формирани от продажбата на път в Подзона А, 92 хил.лв от отдаване под наем на земеделска земя и останалите от предоставяне на услуги по обслужване и техническа поддръжка. Това е само 18,6% от приходите през 2015-та, когато сумата е била 1,851 млн.лв.
Разходите от оперативна дейност са в размер на 560 хил.лв, от които 77 хил.лв за заплати и осигуровки на персонала, за амортизация 96 хил.лв, а в графа „други“ - 318 хил.лв.
През годината дружеството е направило инвестиции в размер на 311 хил.лв, по-голямата част от които за тръбна канална мрежа.
ШУМ.БГ
Коментари
R. Burns
делпхъ аутомотиве
с&п500 - авто части... то ясна работата
* Коментар транслитериран от системата
2 0stoil slavov
абе еии мечтатели ...
beyb
за 700-800 лв. заплата няма как да държиш на работа лоялен и квалифициран персонал,иначе то е ясно че който дойде в тоя индустриален парк идва заради по-ниските производствени разходи,ама за без пари кой ще ти е съвестен работник
* Коментар транслитериран от системата
0 8хакер
Това е статия от друг сайт публикувана през 2003... сами си направете изводите......
---------
Представители на световния лидер за автомобилни части "Delphi Automotive Systems" ще посетят български заводи през май с цел да установят първоначален контакт и сътрудничество.
Това съобщиха от Министерството на икономиката.
Компанията е най-голямата в света в областта на производството на автомобилни части. Нейни клиенти са "Дженерал Мотърс", "Форд", "Ягуар", "Опел", "Рено", "Пежо-Ситроен", "Мазда", "Хюндай", "Фиат", "Боинг" и други. Компанията притежава 200 завода в различни страни, където работят около 200 000 души.
Фирмата има 73 завода, 8 смесени предприятия и 11 технически центъра в Европа, в това число в Полша, Чехия, Словакия, Унгария и Румъния.
Представители на регионалния клон в Полша на "Delphi Automotive Systems" ще посетят шест български предприятия, произвеждащи части за автомобилната промишленост. Предвижда се пълен оглед на производствените мощности и системите за контрол на качеството, както и срещи с ръководството и със специалисти от заводите "EPIQ Electronic Assembly" /Ботевград/, "Автоелектроника" /Пловдив/, "Дружба" /Разград/ , "Елпром-Елхово" и други.
Проучването на възможностите за сътрудничество е инициирано от Министерството на икономиката през февруари 2003 г. На среща между Милен Керемедчиев, заместник-министър на икономиката, и Грахам Бел, директор "Маркетинг и стратегическо планиране" в европейската централа на "Delphi Automotive Systems", бяха представени подготвени от Министерството на икономиката данни за сектора в България, както и изчерпателни профили на български
0777
ади бе !!!!от тази по голяма цигънска лажа не бях чул !!!!
ехееее!
Още 1995 година твърдях, че Шумен е град със затихващи функции.Тъкмо в него период (началото на 1996год.) комунягите си бяха подготвили почвата за присвояване на всичко в държавата чрез т.наречената масова приватизация.Така, че СДС (то те са от същото котило) дойдоха на тъкмо изградената за крадене ясла.Аз се чудя, какво ще правят нашите "бизнесмени", ако трябва да плащат европейски заплати.Рано или късно заплатите (а и останалите елементи от условията на труда) ще трябва да тръгнат нагоре.Хакай им със закон минимална работна заплата 1200лева, иначе повече от чисто 500лева няма да дават.Или трябва да се сложи минимална почасова ставка 5 евро и да ги видим големите предприемачи какво ще правят.Тука ще им работиш на робовладелците (те не са бизнесмени) даже и в събота.Те луди ли са!Обаче осигуровките на минималната или 50лева над нея (да не изглежда ситуациата фалшиво), и допълнително 150лева отгоре.Какво е това 250 евро на месец.Иначе всеки иска да кара S63AMG.Следете обявите за работа-едни и същи фирми."НЕС"-номер едно били в производството на нещо си.Номер едно си, ама за себе си!Толкова ли работници не може да си намери тая фирма."Примекс" и тя редовно-примерно с "работник склададжия".Да имало човека желание за работа и в събота.Каква е заплатата?, че тая обява се върти повече от година през месец.Магазините за авточасти- всичките."Ауто плюс", минус, "Косер" ,"Ауто Кели" и още няколко.Редовно през месец-два обяви за едни и същи позиции. Един съвет да им дам на тия фирми, като пускат обяви.Пишете кратко, точно и ясно какво търсите и какво предлагате.Задължително пишете къде е точното работно място, каква е заплатата, работното време, има ли униформено облекло, транспорт (ваш превоз или плащате билетчетата), купони за храна давате ли.Просто се отсяват потенциалните кандидати, а не да си губим взаимно времето.Отиваш на интервю и се оказва, че работното място е във Варна (и то за свършване на определена работа).Кандидатите да не са гадатели.Става дума за фирма "РВЦ".Стига сте писали в обявите работа в млад и динамичен екип.Това е простотия!Неуважаеми работодатели!, Не искайте от работниците си да работят 3 в 1- и това да правят, и онова, и третото и т.н.Като не можете да осигурявате европейски условия на труд, затваряйте кепенците!Работниците ви не са длъжни да ви спонсорират бизнеса.Те не са ви спомосъществуватели.Стига толкова, че ще искам от Шум.бг да ми плащат за коментарите.Ето тоя бизнес( плащане за коментари) не е развит в Шумен.Рано или късно и за това трябва да се плаща.
Анонимен
Абсолютни лъжи за да оправдаят заплатите ,които вземат някои за тази поляна.
Анонимен
Ама извинете, какъв квалифициран персонал търсите бе мастии? Закръглената лелката от Търговище, която се натресе в община Шумен на мястото на Любо Пашов и стана председател на борда на директорите на ИП - тя ли е квалифицирания персонал? Ходили ли сте в Търговище да попитате за нея? Че и за менторката й Диана Стефанова? Банкет дадоха там, че се махнаха двете. Дано не вкарат Любо Христов в тежки схеми. На Красимир Минчев синчето ли е квалифицираният експерт? Или на Николай Тончев? Какви глупости ви е говорил този човек?
Анонимник
Тука гледам сума хора се пенявят на тема квалифициран персонал и заплати.
Само да вметна, че квалифициран персонал наистина НЯМА, защото повечето от хората смятат, че като са учили до 11 клас и край, те вече всичко си знаят. А да коментирам ли останалите, дето са се правили че учат още 5 години в неизвестен филиал на известен университет, че да вземат диплома за Мениджър по нещо си, а хал хабер да си нямат от нищичко!
А заплатите като са ниски-ами да вметна, че първо който му е ниска заплатата не е роб-свят голям! Може да учи (виж горната точка), да се развива, да се премести там, където ще му дадат повече като може повече и т.н. Ама не, по му е лесно да смята, че всички работодатели на света са се договорили да му дават 500лв., а са длъжни да му дават примерно по 5000 :) Не е сериозно някак...