Народното събрание ще обсъди днес на първо четене промените в закона за местните данъци и такси, с които се въвежда нов, алтернативен данък за дейността на такситата по превоз на пътници. Предложението е на депутати от ГЕРБ, Патриотичния фронт, АБВ и БДЦ и предвижда за всички останали дейности превозвачите да се облагат по Закона за корпоративното подоходно облагане или Закона за данъците върху доходите на физическите лица.
Поправката се отнася както за тези шофьори, които работят за своя сметка като регистрирани превозвачи, така и за тези, които имат удостоверение за регистрация от изпълнителния директор на "Автомобилна администрация" или от съответната община.
Предвижда се конкретният размер на данъка да се определя с наредба на съответната община като бъде в определени граници - от 400 до 1000 лева за година. Данъкът ще се дължи за всеки отделен автомобил, с който се извършва превоз на пътници. Той ще се декларира до 31 декември на предходната година и ще се плаща на две вноски - до 31 декември на предходната година и до 30 юни на годината, за която е дължим на общината. За предплатения данък ще се прави отстъпка от 5 на сто.
След протести миналата седмица на таксиметрови шофьори, недоволни от това, че от 1 април трябва да преминат на патентен данък, ГЕРБ и АБВ се обединиха около идеята за намаляване на долния размер на границата на патентния данък от 400 на 300 лева, което било важно най-вече за превозвачите в малките общини.
С промяна, която да се отрази в Закона за автомобилните превози, се предлага още разрешението за превоз на пътници да бъде едногодишно. Записани са и правилата, по които се дават отказ за издаване на разрешение или се прекратява издадено вече, тъй като те в момента не са уредени в закона.
Предвиден е преходен период за издадените вече разрешения за превоз на пътници, който обаче не може да надхвърля 31 декември 2017 г.
През декември парламентът вече гласува промени в Закона за автомобилните превози, които предвиждат от 1 април да е задължението таксиметровите услуги да се извършват само от превозвачи или наети по трудов договор от тях шофьори, като водачите плащат данъци и осигуровки. Другата възможност е водачът сам да се регистрира като превозвач.
dnevnik.bg
Коментари
Добави коментар