Японски производител на сладолед се извини по телевизията за увеличението на цената на сладоледа с 9 цента.

Akagi Nyugyo, много популярна марка сред учениците, увеличи цената на своя сладолед GariGarikun за първи път от четвърт век след години на дефлация. След ответната реакция фирмата се извини публично с едноминутна телевизионна реклама, в която цялото ръководство и служителите на компанията се покланят в знак на извинение към своите клиенти.

Клипът е качен в YouTube и вече е изгледан над 900 000 пъти. Цената на сладоледа се е покачила на 63 щатски цента от 54 цента през последните 25 години. Компанията обясни, че увеличението се дължи на нарастващите разходи. Последното увеличение на цената било 1991 г., когато компанията се извинила официално във вестник за покачване на цената с 8 цента. Публичните изявление не са рядкост сред японските фирми. /АФП