Всеки е чувал известната поговорка, че щастието не се купува с пари. Учени от Университета в Кеймбридж обаче може би успяха да докажат точно обратното.
В последното си проучване те са установили, че хората, които харчат пари за продукти, изразяващи тяхната индивидуалност, са по-щастливи от останалите, пише британският в. „Индипендънт“. Изследването, което се изследва 77 000 трансакции на 625 доброволци, определя харчовете в различни категории, определени на базата на т. нар. „големи пет“ личностни характеристики – отвореност към нови преживявания, добросъвестност, екстровертност, любезност и невротизъм.
Например харчовете за хранене в ресторант се причисляват към графата на екстровертните и импулсивните, докато разходите за домашни любимци попадат в категорията на любезните. След като ги класифицират учените съпоставят харчовете с характерите на участниците. Така те са установили, че хората, които харчат повече пари за неща, които отговарят на тяхната индивидуалност, са по-щастливи. Джо Гладстоун, един от авторите на изследването, заяви, че харченето на пари наистина може да увеличи щастието ни, когато то е за стоки и услуги, които отговарят на нашия характер и така се задоволяват нашите психологически нужди.
Сандра Матц о Университета в Кеймбридж, която също участва в проучването, допълва, че даването на пари за продукти може да се окаже наистина важно. „Нашите открития предполагат, че харченето на пари за продукти, които помагат да изразим себе си като личности, може да се окаже също толкова важно за нашето щастие като това да намерим правилната работа, правилното място за живот или дори правилния партньор и приятели“, посочва тя. /БГНЕС
Коментари
филилог
Преводите ви са неточни: щастлив, любезен, правилен приятел, невротизъм, увеличаване на щастието...
Преводачът не е чел достатъчно български книги, има ограничен речник.
български учЕн
Британските учени са вече пословични в производството на псевдоновини и доказателствен материал по различни теми. И точка. А преводача да си скъса дипломата, ако има такава.