56 малчугани от начални училища в Шумен се събраха днес в сградата на II ОУ "Д-р П. Берон" да мерят знания по правопис и краснопис.
В състезанието, което е първо по рода си в Шумен, организирано по инициатива на училището домакин, от рано дойдоха родители и близки на децата.
Няколко часа бяха нужни на журито да определи най-добрите групови и индивидуални победители на теста, който участниците решаваха в рамките на 40 минути. По същото време на импровизирана сцена в двора на училището се изявиха талантливи деца от шуменски училища.
Университетските преподаватели проф. Наталия Витанова, гл. ас. д-р Калина Йочева и д-р Снежана Добрева оцениха работите и останаха видимо доволни. Купи за най-добро отборно представяне получиха на първо място IX ОУ "П. Волов" с ръководител г-жа М. Златкова, втори се наредиха първолаците от II ОУ "Д-р П. Берон" с ръководител г-жа К. Маринова, а на трето - НУ "Княз Борис I" с ръководител г-жа П. Петрова.
„Децата пишат красиво, имаме първокласник с максимален брой точки и много, които се доближават до най-добрите. Все пак това са деца от първи клас и съвсем скоро са били ограмотени“, каза проф. Витанова. Тя определи инициативата за състезанието като прекрасна и пожела да се превърне в традиция. „Радостна съм, че бях поканена, защото съм свързана с това училище и преди повече от 20 г. работих тук, сподели тя.
Медали за най-добро индивидуално представяне получиха Серкан Садретин - СОУ "В. Левски" - 86 от 86 възможни точки, Ивайла Димитрова - СОУ "С. Доброплодни" - 84 точки, Виктория Антонова - НУ "Княз Борис I" - 84 точки, Станимир Мартинов - II ОУ "Д-р П. Берон" - 84 точки, Светлозара Димитрова - IX ОУ "П. Волов" - 83 точки, Несрин Хюсмен - НУ "И. Р. Блъсков" - 83 точки.
„Желанието ни е да натрупаме опит и състезанието да се превърне в традиция. От общинско да го превърнем в областно, а защо не да разширим обхвата и да стане национално“, каза директорът на II ОУ "Д-р П. Берон" Павел Павлов. Той благодари на учителите от началните училища, които се включиха в организацията. В състезанието днес участваха ученици от Началните училища „И. Р. Блъсков“ и „Княз Борис I“, основните училища "Д-р П. Берон", „П. Волов“ и СОУ „Сава Доброплодни“, „Васил Левски“ и „П. Волов“.
ШУМ.БГ
Коментари
Айде пак изява на Павчо
Що за идеи се раждат в главата на този псевдо директор?
Слава ли търси, името на училището ли иска да се чува, не знам, но все недоразумения са изцепките му.
И все снимки на учителките си публикува, той вече няма никакъв авторитет, сякаш на една маса яде ипие с тях. А един директор трябва все пак да поддържа някаква дистанция. Не е едно време това, Павка, когато черпеше мацките в Шуменския с обикновени вафли. Тук име се създава, ама ти не знаеш как. По-добре се вглудай в по-добрите.
и наистина, не се съди по почерка какъв ученик е детето. Защо остават подценени тези, които са природно интелигентни, но не пишат красиво. И какво значи красив почерк? Това е относително. Грамоти да има, дворът на Елитното училище да е пълен.
Спрете се с недоразуменията, учители от Базово!
Разсмивате!
Не карайте неспечелилите и неучаствалите да са по-малко успели деца. Краснопис...Тойсе научава с времето. Това, че не пише днес красиво детето, не значи да го оставим в сянката на останалите. Или да го корим.
Все едно да се сърдим на някого, че е рус, а не чернокос.
Със здраве!
до Учител
Вие сериозно ли мислите, че ако не четете или не чувате коментари, не ви коментират? Ако децата не ви коментират вкъщи, значи положението е твърде зле: или в училище, или у дома. Не само не трябва да се спрат коментарите, а трябва наистина да има коментари какво правят ученици и учители в училище. Понякога това са два паралелни свята, които почти нищо не знаят един за друг, а имат функцията да формират личности. Кой конкретно е казал, че ако си интелигентен, пишеш грозно? Ситуацията е друга: За да се изпишат красиво буквите, трябва мотаене. На когото се налага да пише много, не може да си позволи този лукс. Вие наистина ги научете не само да преписват, а и да четат, знам, че има норма по държавните образователни изисквания. Тя може да се отчита в начална степен, но реално на много места не се покрива, да не говорим как сричат нагоре и как повече от половината малко разбират от прочетеното.
Анонимен
Изключително нестимулираща децата /не говоря за проверяващите/ проява!Единствено учителите могат в процеса на работа с децата непрекъснато да работят по краснописа и правописа, да поправят тук и сега грешките, да стимулират по различен начин всяко дете.А родителите да се интересуват системно и спомагат за това.НЕ на конкурси в този смисъл за деца в такава възраст!
до всички
Тук може да казваме "НЕ" на такива инициативи, но не сте видели във фейсбук лицата и доволните физиономии на базовските учителки. Тотандеми, точудо. Че и точки коментират, кое на коя е. Сякаш те държат ръката на детето като пише. Почеркът е индивидуалност. А учителките в това училище си приписват винаги плюсове. Да не говорим, че за всяка изява причина за успеха са майките, притиснати да изпълняват, да научават децата, да им помагат. а една от госпожите, една дребна натегачка, обира аплодисментите. Друмевската ....
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
още един даскал
не е важно да пишеш красиво ,Павле и сие оценяващи,важно е да пишеш вярно,четливо и грамотно. Справка есето на И.Паси ..24 май.. прочетете го драги ми смехурковци и тогава правете шоу изяви
апропо
есето се именува ,,Спомен,,
Анонимен
Павка, тука пишат хора, които ти завиждат.
Състезанието е било в неучебен ден. Регламентът е бил предварително изпратен. Условията са били ясни. Който не е желаел, е можело да не се явява.
А когато се е явил и е загубил, нека бъде така добър да поздрави победителите. Ако няма тази доблест, поне да замълчи.
много ти здраве
този директор е един послушко изпитах го на гърба си иначе поздрави