Общинските предприятия „Общински жилища и имоти“ и „Паркинги, гаражи и благоустрояване“ са приключили 2015-та с незадоволителни финансови резултати и е трябвало да бъдат дофинансирани. На печалба е излязло ОП „Обреден дом“. Това са данните от извършения вътрешен одит на трите предприятия, възложен във връзка с предстоящото им преструктуриране.
Общински жилища и имоти, които отдават под наем близо 700 апартамента, миналата година е реализирало приход от стопанска дейност в размер на 584 783 лв. Тези пари обаче не са стигнали за издръжката му. „Общината е дофинансирала стопанската дейност на ОП „ОЖИ“ с 84 668 лв, което за предприятие с основна дейност отдаване под наем на имущество е много незадоволителен финансов резултат“, се казва в докладна на кмета до Общинския съвет.
Одиторите открили, че за периода 2013 г. – 2015 г. разходите за заплати на предприятието са били увеличени с 200%, а за външни услуги - с 600%. Също така били констатирани и „неспецифични разходи“ - наем на ледена пързалка /1 833 лв./, наем на Ауди А4 /1 683 лв./, комисионна за ваучери за храна /208 лв./ и др.
Намаляващи собствени приходи са констатирани и при ОП „Паркинги, гаражи и благоустрояване“ - от 375 хил. лв през 2013 г. до 351 хил. лв през 2015 г. През последната година предприятието е било дофинансирано с 66 822 лв.
При щат 80 души ОП „Паркинги, гаражи и благоустрояване“ възлагало по-голямата част от дейностите си на външни фирми. В дейност „Озеленяване“ от общо 114 хил.лв. за издръжка 43 хил. лв. били дадени на външни изпълнители, а в дейност „Чистота“ от разполагаеми 138 хил.лв - 122 хил.лв. отишли във фирми, т.е. 89%.
Увеличение на собствените приходи реализира Обредния дом. Приходите на предприятието през 2015 г. са 204 651 лв, което е с 18 869 лв повече от 2013 г. Тази сума е покрила разходите за дейност и заплати, като м.г. предприятието е излязло на печалба с 11 838 лв.
На следващото си заседание Общинският съвет ще гласува нови правилници, структури и числен състав на трите предприятия.
ШУМ.БГ
Коментари
ШУМЕНЕЦ
Браво на спортиста всичко е точно 1:1 Цанко Цанев е предател предаде собствената си партия .Г-н Христов как може този некадърник да увеличава заплатите си с 200 % и да иска допълнително финансиране от Общината Да се направи пълна ревизия на ОЖИ а Цанко Цанев на прокурор.
гербист-общинар
Ами паркингите ще са на загуба, няма начин, прсто 1лв. за паркиране е много ниско. Цената трябва да се актуализира на поне 2лв. и да се увеличи зоната, в смисъл да се направи една по-голяма синя зона и тяам да се събират пари за паркирането, както е в столицата например.
Анонимен
Защо не издават касови бележки на гробището? Прибират парите и се правят на ощипани.И на паркинзите що пари събират в джоба си не ви е работа.
ха-ха
АЙДЕ ПАК ЦИРКАЖИИСКИ НОМЕРА ОЩЕ ПРИ ПОСТЪПВАНЕТО СИ КМЕТА КАЗА ЧЕ ЩЕ СМЕНИ НАВСЯКЪДЕ ШЕФОВЕТЕ НА ФИРМИТЕ И СЕГА ПОРЕДНИТЕ НОМЕРА,ПО-ТОЧНО ТИПИЧНИ ПОЛИЦЕЙСКИ НОМЕРА.
режи Любо
Кадъра на АБВ бая се е разпищолил. Да видим сега какво ще стане от тук нататък. А медийният център, колко е донесъл на общината и не е ли време да се закрие. Също така трябва да се махнат хора от Охраната, Паркингите, Пазарите и ОЖИ. Общината не е социален дом.
cichlid
Ко завиждате на хората можали оправили се и вие да сте на тяхно място същото ще правите.голяма завист от боклуци български.
Ivo
За всичко са виновни клуба по тенис на маса Мадара от зала ЮНАК вземете им залата по скоро и ги изгонете. Те са виновни за всички губещи общински предприятия. Вън от зала ЮНАК
Владимир Илич
Кажете за пазари? Май,че ще заколите кокошката която снася златните яйца. Пуста политика.
Васко
Некадърно управление. Едно предприятие от 70 човека което се управлява от 1 управител и 3 зам. управители, неграмотен и некъдърен гл. счетоводител, на всеки един работник строителство или р-к озеленяване с по един технически ръководител. Как да има печалба това предприятие.То толкова работници няма, колкото директори. Само ръководство. Чистка, без управители и зам. управители и ръководители. Само изпълнители. Управителите вземат по 1300 лева заплата, 3 зам. управители по 1000 лева и гл. счетоводител по 1200 лева и като им прибавиш по 800 лв. на месец ДМС и + пари от проекти и програми- 2 500 лева заплати на месец. Как да прогресира това предприятие. Мръсни сделки с частни фирми по почистването.Какво очаквате от такова управление???З А Г У Б А