Парламентът определи на какви цени частните медии да продават реклама на партии по време на предизборната кампания - не по-високи от средните пазарни цени за търговска реклама шест месеца назад.
Това реши днес на извънредно заседание Народното събрание, което гласува на второ четене промени в Изборния кодекс. За въвеждането на новостта в печатните медии и интернет сайтовете "за" гласуваха 77, "против" - 10, и "въздържал се" - 8. За електронните медии, тоест телевизионите канали и радиостанциите - "за" - 75, "против" - 2, и 2 - "въздържал се".
Депутатите не дебатираха по тази част от новия текст, а вносителите от ГЕРБ не го аргументираха.
Спор предизвика въвеждането на възможността печатните медии и интернет сайтовете да имат възможност да отразяват безплатно партийни събития по време на предизборна кампания. Петър Славов от Реформаторския блок предложи да бъде отбелязано кои материали са безплатни, но залата го отхвърли.
"Ако дадена медия реши да излъчва реклама, която е безплатна, как Сметната палата ще контролира. Ако това не се изписва изрично колеги по време на дадения клип никой не може да установи дали дадената медия е изпълнила договор", заяви депутатът от Реформаторския блок. Той добави, че ще настъпи пълна анархия и ще има злоупотреби. "Ще се окаже, че определени медии с неясна собственост ще имат огромна безплатна реклама."
Дневник
Коментари
Добави коментар