Ден след като станаха ясни лошите резултати и от матурите, просветният министър Меглена Кунева заговори за повишаване на подготовката на студентите, които стават учители. На въпрос на БСП за изводите след слабите оценки по български език и литература на зрелостния изпит и рекордния брой двойки на изпита по математика след седми клас, Кунева обясни, че едва 20 на сто от студентите, които завършват педагогика, стават учители - и то, последните по успех. Информацията в образователното министерство сочела още, че през последната година само двама от завършилите математика, са станали преподаватели. Освен данните за студентите по педагогика министърът не каза нищо друго за изводите от лошите резултати.
Според депутата от БСП Стоян Мирчев много малко хора от завършващите педагогика предпочитат да станат учители заради ниското заплащане. По думите му просветното министерство трябва да вземе мерки за привличане на повече млади хора към професията, но и за повишаване на резултатите от матурите, тъй като средната успеваемост по български език и литература тази година е ударила ново дъно - 51 от 100 точки на теста.
От думите на Кунева стана ясно, че едно от средствата, с които ще се мотивират учителите, е националният събор на 19 юни, който се очаква да събере около 12 000 преподаватели в столичната зала "Арена Армеец". На въпрос на БДЦ за парите, които ще бъдат похарчени за събитието, тя заяви, че недоумява защо никой не пита колко струва горивото на самотелите на парада за 6 май, а всеки се е вторачил в парите за учителския събор. Според образователното ведомство разходите ще бъдат под 100 000 лева. БСП пък ги изчислява над 500 000 лева.
"Усещам готовност у вас да поемете и министерството на отбраната", пошегува се Мирчев с Кунева. Тя пък му отговори, че не разбира чувството му за хумор и разказа как по време на Първата световна война най-много са загиналите учители.
Дневник
Коментари
собствено мнение
Госпожо Кунева , резултатите в образователната система ще бъдат такива и ще стават все по-лоши до тогава , докато обявените бройки за прием във висшите учебни заведения е по-голям от завършващите средно образование .
Когато за едно място във ВУЗ се "борят" 0,8 -0,9 кандидати не може да се очаква производство на качествени кадри , които от своя страна да подготвят подрастващото поколение .
Времето когато ни учеха , че парите нямат значение отмина и сега и децата знаят , че парите не са важното , а са най-важното нещо .Това , че ще съберете за един ден в зала "Армеец" няма да реши проблема . Никой не вярва на сладки приказки , дори и тези , които Ви ръкопляскат и скандират името на партията Ви.
Докато ги има делигираните бюджети и заплатата на учителя зависи не от качеството на работата му , а от броя на учениците резултатите ще стават все по лоши . Това принуждава учителите да пишат тройки на слабите ученици и да ги пускат в следващия клас , защото ако му оставят двойка за годината той ще напусне и издръжката на училището ще намалее , а от там и "голямата му заплата . Така е от първи до дванадесети клас и след това .Същото продължава и във висшите учебни заведения - подготвят хора с малко знания и голямо , но неподплатено самочувствие .
Няма нищо чудно , че най-слабите студенти започват работа като учители и работят като такива защото заплатата на един учител е малко над минималната за страната . Кадърните бягат от страната и отиват да гледат болни баби и дядовци , да мият чинии или берат плодове , а тези , които ги мързи или им е обидно да вършат това стават активисти на стотиците партии в България и се напъват да станат я кмет , я областен управител , депутат или министър .
иван І
Същите учители са преподавали и преди пет,и преди петнадесет или двадесет години, а тогава резултатите бяха съвсем различни.Излиза, че не в тях е вината.
Анонимен
"В началото беше логосът",т.е. мисленето, организацията, визията, ценностната система.
Икономическите отношения са отношения между ХОРАТА.
В училищата почти няма млади учители, защото навършилите пенсионна възраст си стоят по закон, докогато искат, не защото заплатите са чак толкова ниски.
Недопустимо е, че учителите са принудени на обикалят и да "набират" ученици, т. е. да просят.
Това са все следствия на "демократизацията" и "правото на избор".