На тържествена церемония в Санкт Петербург на вода бе спуснат първият от над 40 години руски военен дизелово-електрически ледоразбивач "Иля Муромец" от проекта 21180.
Една от особеностите му е, че окачването на витлата е такова, че позволява завъртането им по вертикална ос на 360 градуса и така той ще се движи напред, назад и настрани. Кораб с подобна конструкция досега не е бил изработван в страната, съобщават руските медии.
Наесен започваме да строим и други кораби за използване в Арктика, заяви геералният директор на "Адмиралтейските корабостроителници" Александър Бузаков.
Изграждането на новия кораб започна през април миналата година, а оборудването и предаването му за експлоатация трябва да стане до края на 2017 г.
Освен преминаване през лед с дебелина около 1 метър, "Иля Муромец" ще може да превозва товари, да изпълнява хидрографски изследвания, да гаси пожари и да участва в овладяването на петролни разливи. В носовата му част има площадка за хеликоптер, а възможностите му позволяват използване като морски буксир и патрулен кораб.
Ледоразбивачът ще може автономно да се движи в продължение на 60 дни и да изминава 9000 морски мили с екипаж от 32-35 души.
Ако корабът с дължина 85 метра ширина 20 метра се представи добре, държавата може да поръча цяла серия от проекта 21180, заяви Алексей Рахманов, ръководител на Обединената корабостроителна корпорация.
dnevnik.bg
Коментари
мореплавател
Супер новина.Наи после и Русия има такъв кораб.Малко след дъжд качулка щото поради глобалното затопляне вече няма такива нужди.Факт.....
Анонимен
Факт е, че руските ледоразбивачи се използват за създаване на пътна артерия както за руски, така и за чуждестранни кораби.
Глобално още не се е затоплило толкова, че да няма замръзване на Северния морски път.
бре бре бреи
Повече от четири часа докато им спуснат опорната точка за СевМорПут.
Анонимен
Единственото нещо, което Русия дава безплатно на света - Северен морски път. Други държави подариха на човечеството GPS, Internet.