Кметът на Шумен Любомир Христов утвърди нова схема на централната градска част за разполагане на преместваеми и постоянни търговски обекти и правила, на които те трябва да отговарят. Нови правила има и за питейните заведения по Главната. Въвеждат се и нови строги изисквания за външния вид на машините за сладолед и пуканки, както и на павилионите за вестници.
Новите правила са изготвени от комисия с председател главния архитект на общината Дияна Стефанова.
Водещ мотив за въвеждането им е нуждата от освобождаване на пространство за движение на пешеходците. Затова е взето решение да се редуцират павилионите за продажба на вестници до 4 броя за цялата централна зона – от пл. „България“ до пл. „Оборище“. Те ще са с еднакъв външен вид – до 4 кв.м, бели на цвят и с максимално остъкление.
На редица условия трябва да отговарят вече и машините и фризерите за сладолед, машините за пуканки и стойките за слънчеви очила. Всички те трябва да са разположени от южната страна на пешеходната зона, на най-малко 8 метра от сградите.
Слага се край на грозните ламаринени покривала и шкафове на машините и фризерите за сладолед. Всички те вечер могат да се покриват само с винил. Цветът му задължително трябва да е сив. Сиви винилови покривала могат да се слагат и върху машините за пуканки. Ново правило се въвежда за слънцезащитните чадъри над тях. Те трябва да са с бял цвят и да се прибират вечер. Забранено е трайното им прикрепване към настилката.
На Цветния пазар вече ще се продават само цветя. Това означава, че павилионът на „Лафка“ там ще изчезне.
Съгласно новата схема за търговските обекти по Главната, питейните заведения трябва да осигурят най-малко 4 метра за движение на пешеходци. От страната на сградите /от север/ не може да има повече от един ред маси за клиенти. Не се допуска носещата конструкция на слънцезащитните съоръжения да служи за поставяне на рекламни табла, както и на ограждащи платна, независимо прозрачни или плътни. Забранява се ограждането на заведенията с кашпи, вази и други разделителни елементи.
За разлика от чадърите на преместваемите обекти, тези на барчетата може да са в различен цвят.
В кметската заповед се подчертава, че наемателите и ползвателите на търговски обекти трябва да пазят площите чисти.
ШУМ.БГ
Коментари
да бе
всичката мара втасала....
Анонимных человек
Най много ме радва оня с кантара по центъра и казва: "Моля, заповяяядайтеее"!?!
ЧЕСТ
Ясно!Тази комисия мисли повече за шматароците-пешеходци по централната улица отколкото , за хората от малкия бизнес за който всички се кахърите когато дойдат избори .Разберете,не шматароците ви изкарват заплатите а работарите.Ако на някой му пречи бизнеса по главната улица ,значи има проблем с главата.Не знаех че ГЕРБ е превърженик на РЕГУЛАЦИИТЕ И ПЛАНОВАТА ИКОНОМИКА.Трябвало да има 4 павилиона за вестници,от Руския до Оборище.Защо 4 ,а не 5?
Най ВАЖНАТО!Кога ще се научите да решавате тези въпроси в диалог с бизнеса...?
Зельо Зееелев
В момента пиша най-новата си книга "герберизмът", а догоди "бо..змът", хи хи, кой ме гъделичка по краката, пак червяков ли е хи хи
иван
"Водещ мотив за въвеждането им е нуждата от освобождаване на пространство за движение на пешеходците."- Дребна корекция:"За каквото и да ти говорят, става дума за пари."
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Кую
Очаквам още 7 минуса, хайде стига сте спали , а четете:)))))
999
А кога кмета ще подхване тези дето си лепят всякакви рекламни материали, обяви и покани където на тях им харесва а не на определените места.
Гледам дърветата по улицата пред Хирургическият блок посинели от поканите на дпс. Входните врати на блоковете колкото и да ги пребоядисваме и поддържаме пак налепени с обяви за кредити, ония тъпанари от Вик и те лепят абе простотия. Поне има даден адрес и телефон във обявата така че има кой да носи отговорност.