Самоосигуряващите се лица ще подават декларация за започване или прекратяване за всяка трудова дейност
Самоосигуряващите се лица ще подават декларация за започване, прекъсване , възобновяване или прекратяване на всяка трудова дейност, за която са регистрирани. Това предвижда одобрена от правителството промяна в Наредбата за обществено осигуряване на самоосигуряващите се лица и българските граждани на работа в чужбина.
С допълненията на Наредбата се регламентира реда за осигуряване на съпругите/съпрузите на дългосрочно командированите служители в дипломатическа служба по време на задграничния им мандат. Те могат да се осигуряват по свое желание и за своя сметка за инвалидност поради общо заболяване, за старост и за смърт или за всички осигурени социални рискове без трудова злополука, професионална болест и безработица, върху избран осигурителен доход между минималния и максималния месечен размер на осигурителния доход, определен със Закона за бюджета на ДОО за съответната година. С документа се урежда и възможността за издаване и заверяване на осигурителните книжки на посочените лица и срокът за внасяне на осигурителните вноски. Измененията и допълненията на Наредбата са във връзка с приетите промени в Кодекса за социално осигуряване със Закона за бюджета на ДОО за 2008 г. и промените, приети със Закона за изменение и допълнение на Закона за данъците върху доходите на физическите лица, в сила от 1 януари 2008 г. /БГНЕС
118
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар