Тревожно ниска оценка на функционалната грамотността на юношите у нас поставя международното изследване PISA през 2015 г. Общо 41,5% от учениците на 15 и 16 години не разбират какво четат. Под нивото на функционалната грамотност по математика са 42% от юношите, а по природни науки - 37,9%.

Изследването е проведено от 14 април до 15 май 2015 г. сред 6363 ученици на 15-16-годишна възраст. В 180 училища юношите са решавали компютърно базиран тест по природни науки, математика и четене. Проучването е проведено в общо 72 държави.

Образователният министър в оставка Меглена Кунева оцени резултатите като по-добри от тези през 2006 г. От данните става ясно, че резултатите по четене са лоши от тези през 2011 г., а по математика - по-добри.

По думите на заместника й Диян Стаматов само 2,9% от учениците са успели да се справят с най-трудните задачи.

България си нарежда на едно от последните места в Европа по функционална грамотност на учениците. Страната ни е почти на дъното на класацията, заедно с Румъния, Кипър и Обединените арабски емирства.

Подробности очаквайте по-късно на www.dnevnik.bg.