4 милиона талона за избиране на "Символите на България" се разпращат в пощите и общините на цялата страна, съобщиха организаторите на едноименната кампания, предаде репортер на БГНЕС. Това стана преди откриването на кръглата маса, която се провежда днес в Гранд хотел "София". В нея участват заместник-министърът на културата Явор Милушев, проф. Николай Овчаров, представители на туристическите организации у нас и на общините. Освен посочените досега символи, има включени и два нови - символ на населено място и символ на София. Кампанията за избиране на български символи стартира през април 2007 г., а миналата седмица проф. Овчаров пусна официално първия талон като обяви хълма “Царевец” за глобален символ на България. 74% от всички чужденци, посетили България през 2007 г., са били от страни-членки на ЕС. Това информира министърът на външните работи Ивайло Калфин на откриването на кръглата маса. Направихме Европейския съюз по-интересно място, каза Калфин. Според него кампанията за избиране на български символи е много навременна, тъй като европейците сега имат естествено любопитство към страната ни като нов член на ЕС. Много е важен този период, за да се задоволи интересът им, тъй като “той няма да е безкрайно дълъг”, изтъкна Калфин. Вицепремиерът се въздържа да посочи своите предпочитания за български символ, докато заместник-министърът на културата Явор Милушев заяви, че това трябва да е кирилицата. /БГНЕС