Кръстовищата до „Кауфланд“ и до Градския стадион на бул. „Симеон Велики“ ще бъдат изградени наново и ще станат от кръгов тип. Преобразуването ще бъде извършено тази година и за него община Шумен няма да харчи пари, тъй като строителството ще се поеме от „Практикер“.
Това съобщи на пресконференция днес зам.-кметът по строителство Боян Тодоров.
Главният експерт по пътна инфраструктура на общината Николай Евтимов обясни, че кръговото пред „Кауфланд“ ще бъде по-малко, а другото при улица „Строител“ - по-голямо.
„Това до „Кауфланд“ ще бъде с вътрешен диаметър 6 метра и с още 4 метра сервитутна ивица от павета, за да си го представите – като това до „Пикадили парк“ във Варна. Другото ще бъде с диаметър 15 метра – нормален кръг“, каза Евтимов. И двете ще бъдат изпълнени в няколко цвята.
С изграждането на новото кръгово до Стадиона ще отпадне нуждата от светофар пред магазина на фирма "Ешрефоглу" и той ще бъда премахнат.
Те няма да са единствените нови кръгови кръстовища в Шумен. До откриването на Многофункционалната спортна зала в града догодина трябва да са готови и още две – на ул. „Марица“. Едното ще е пред паметника на Пети полк, а другото - пред Гръцкия блок. Изграждането им влиза в сумата, отпусната от държавата за „Арена Шумен“.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Най-належащо е да се направи кръгово на циганският мост и бараките да се разкарат от там.
КМЕТ
Като чета, в града е пълна анархия, и всичко е на автопилот. От мен няма нужда.
Анонимен
Кръгови кръстовища се устройват, когато са налице следните условия:
1. голям процент на завиващо наляво движение;
2. приблизително еднакви входни транспортни натоварвания от всички посоки;
3. приблизително общо транспортно натоварване не по-голямо от 5000 Е/h;
4. сумарното натоварване на завиващите наляво и надясно транспортни потоци от всеки вход е по-голямо от съответните директни потоци.
(2) Кръговите кръстовища са особено благоприятни при кръстовища с повече от четири клона. За тях е необходима значително по-голяма площ от обикновените кръстовища. Кръговите кръстовища могат да имат и формата на разтеглен кръг, на неправилен кръг или на елипса.
Кръстопът
Квадратните кръстовища са най-добри. Скоростта при тях клони към нула
Ц
Кръговите кръстовища са с най-голям пропусквателен режим. При тях няма поддръжка, по различна от обикновен път. За разлика от светофарната уредба. Работи със същата ефективност, както през деня, така и през нощта. Ограничава скоростта, която за населени места да не забравяме е 50км/ч. Ако някой му се завие свят от кръгово, да си дреме 60с на някой светофар без силен трафик, да му уври мозъка....Излезте малко извън ГРАД Шумен, посока изостаналата изостанала Европа, че да ви се завие малко свят...
ЦЦЦ
Много гледаш но не четеш