Всички от журито бяхме впечатлени от най-малките участници - пианистите в първа група. Те са ярко изразени изпълнители с невероятна щедрост, ентусиазъм, притежават талант и енергия, на които всеки би завидял. Това каза Боян Воденичаров, председател на журито в специалност Пиано на МК "Панчо Владигеров".
Днес, преди заключителния концерт на лауреатите от трите групи в специалност Пиано, който е от 19.30 часа в зала “Проф. Венета Вичева”, председателят на журито, заедно с членовете Акилес Делле Винье /Аржентина/, Минг Янг /Китай/, Андреас Фрьолих /Германия/ и Мария Капацинская /Русия/, дадоха пресконференция пред журналисти.
“Във втора група това, което представиха братята Хасан и Ибрахим е впечатляващо – очевидно явление на клавирен талант за тяхната възраст”, определи участието им Воденичаров. Той коментира, че при пианистите от трета група журито не е излъчило изпълнител на първо място. “Решихме да няма първа награда, защото при младите изпълнители нямаше пианист, който да бъде напълно убедителен в това, което представя”, каза той.
“Впечатлен съм от децата, браво на професорите, които са ги подготвили”, каза известният пианист Акилес Делле Винье, член на журито, приет за най-добрия учител в света. Той смята, че конкурсът за млади таланти е педагогическата част от обучението. “Най-важното за децата, които са тук е педагогическата част. Те се учат да се борят не със останалите състезатели, а със себе си. В едно педагогическо състезание най-важното нещо е да кажем на изпълнителите и да ги убедим, че истинската битка в музиката е да се бориш срещу самия себе си. Не е важно да спечелиш, а да използваш своите възможности и да ги покажеш”, каза той. За творчеството на Панчо Владигеров Винье отбеляза: ”Имам нотите му, това е една своеобразна музика, до която се докоснах и мога да кажа, че той е не само голям български композитор, а и творец на световно ниво”.
“Стилът на музиката на Панчо Владигеров не е съвременен, но хармоничния и романтичен език е много интересен и е нещото, което впечатлява”, каза Минг Янг и уточни, че името на българския композитор е известно на китайските музиканти от 1950 г., когато Централната китайска консерватория е публикувала музиката на Източно-европейските страни. “Ще запозная китайските студенти с произведенията на Панчо Владигеров. В страната имаме 30 милиона деца, които учат пиано и те имат нужда да участват в такива конкурси. Идеята ми е да съгласувам с българското посолство в Пекин за организиране на конкурс за подбор на пианисти, които да участват тук. Това е културен обмен между двете страни и е нещо много полезно”, каза Янг.
“Радвам се, че участвах като член на журито в този конкурс. Не очаквах, че музиката на Панчо Владигеров е толкова интензивна, интересна и за мен това е натрупан опит от музикална гледна точка”, сподели Андреас Фрьолих и допълни, че въпреки не големия брой участници, тези, които са присъствали са показали изключително високо ниво. Той определи Програмата на трета група /до 19 г. / като “изключително претенциозна, която отговаря на международните изисквания и стандарти”. Фрьолих отбеляза, че конкурса за млади таланти и особено за най-малките му участници е и място за приятелства. “В трудното за Европа време се радвам, че малките и младите изпълнители създават приятелства. Те се занимават с музика – единственият език, на който хората от различни страни и с различни религии се разбират. Този конкурс е добър опит за младите изпълнители, които искат да са на сцената”, сподели той.
Към всичко казано Марина Капацинская добави, че конкурсът е преминал в сърдечна и приятна атмосфера и го определи като “щастлива среща с млади таланти, посветили се на музиката”.
ШУМ.БГ
Коментари
Dimiter Stanchev
кои определя кои е наи-добрят учител на света? аре малко посмали манго!
единствено марина капацинская е наясно за какво става вупрос!
* Коментар транслитериран от системата
0 0