Областна стратегия за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците в област Шумен (2017-2019) бе представена за съгласуване днес на заседание на Областния съвет за развитие. Тя е изготвена от работна група, включваща представители на РУО, РЗИ, РДСП, на Областна администрация и на общините съгласно Закона за предучилищното и училищното образование.
Стратегическата цел на документа е изграждането и развитието на система за предоставяне на обща и допълнителна подкрепа на децата и учениците в Шуменско.
Критика отправи председателят на шуменската Търговско-промишлена палата Христо Дечев. Той заяви, че работодателските организации не са били поканени да участват в изготвянето на стратегията. Също така нямало качествени и количествени индикатори за постигането или не на целите. „Анализът показва каква е картинката, но не знаем накъде вървим и не знаем къде искаме да стигнем“, каза Дечев и определи стратегията като неадекватна във времето.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Да, прав е Дечев. Само се харчат един пари за бла - бала рабити. Коя фирма я е писала и колко плати областна управа няма ли да ни кажете?
прогрес
преди като завършиш гимназия или техникум имаше 3г.разпределение в дадена фирма за работа
сега-хайде на запад,мама и тато плащат,няма разпределения,няма казарма.....
учуден
А дали е участвал някой психолог при писането на стратегията, защото личностно развитие е термин от психологията или е писана от хора, завършили начална училищна педагогика.
учи
То пък едни психолози по училищата, занимават се само с неща като бившите дружинни ръководителки. Нормалните директори съкратиха тази бройка " психолог", защото само заплати получават от дилигираните пари.
родител
Пише ли в стратегията, че учителите не трябва да насилват учениците да се записват в скучните им кръжоци, като -твоят час и подобни, за да взимат евро-пари, а учениците са принудени да стоят в училище повече от нормата.
Анонимен
А ще се проведе ли обществено обсъждане на стратегията?
Анонимен
Тази новина кореспондира блестящо с предходната!
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
работодател
Тези, които са писали стратегията разбират , че "Личностно развитие на децата" означава да са записани в някое училище / делегиран бюджет /. Развитието на личността е комплексно изграждане и подготовка за живота. Учителите са неподготвени. Трябва да се потрудят, да почетат. Много от тях говорят неграмотно. Защо не са в състояние да ангажират вниманието на децата в час?
Единици са учителите, които заслужават уважение. Учениците също поставят оценки. От училище излизат полуграмотни.
Добре, че децата посещават школи.
За да назнача служител във фирмата, давам на кандидата лист хартия и му диктувам текст. Пълен е с грешки. Умения - няма.
За какво получавате заплати?